|
کدخبر: 235124

حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس الزامی شد

وزیر کشور گفت: حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا الزامی است و همه دانش آموزان باید به مدرسه بروند.

آموزشی حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس الزامی شد

احمد وحیدی روز سه شنبه در حاشیه نشست شوراهای دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت مدارس و آموزش اظهار کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات انجام شده در دنیا درباره این موضوع ارزیابی و مشخص شد که دنیا شدیدترین شرایط، آموزش و پرورش را تعطیل نکرد تا دچار ضعف آموزشی نشود.

وی ادامه داد:  این موضوع مکررا در ستاد ملی با ارزیابی بین المللی تاکید و نهایتا تصمیم گیری شد مدارس باز شود و دانش آموزان در مدارس حضور یابد و این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وزیر کشور با بیان اینکه وزیر آموزش پرورش هم بازگشایی مدارس را تایید کرده است،  افزود: استانداران کمک می‌کنند تا در مدارس نشاط آموزشی داشته باشیم.  

وحیدی درباره اجباری بودن یا نبودن حضور در مدارس و نگرانی والدین از حضور فرزندانشان در مدارس گفت: آماری از ابتلا به کرونا به خاطر حضور در کلاس درس نداریم و این یعنی مشکلی در این حوزه وجود ندارد و اولیا نگران نباشند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت همه ابعاد را بررسی می‌کند و چون از حیث واکسیناسیون در جایگاه خوبی قرار داریم و مدیریت هوشمند هم اعمال می‌شود، لازم است دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس حضور یابند.

 وزیر کشور خاطرنشان کرد: هر گاه وضعیت تغییر کرد، وزارت بهداشت کنترل و اگر موردی پیش آمد، اقدام می‌کند.

وزیر کشور با تاکید براینکه رفتن به مدارس دیگر اختیاری نیست و همه دانش آموزان باید سر کلاس درس حضور داشته باشند، گفت:  اگر در شهر یا مدارس خاصی، اتفاق خاصی افتاد تصمیم‌گیری می‌شود و شاید به برخی مدارس اعلام شود که دانش‌آموزان سه روز در هفته حضوری کلاس داشته باشند.  

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر