|
کدخبر: 235100

وزیر آموزش و پرورش تکلیف برگزاری کلاس های حضوری را یکسره کرد

وزیر آموزش و پرورش یکی از افتخارات دولت سیزدهم را انجام واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا بویژه دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مدارس آمادگی کامل را برای برگزاری کلاس‌های حضوری براساس پروتکل های وزارت بهداشت دارند.

آموزشی وزیر آموزش و پرورش تکلیف برگزاری کلاس های حضوری را یکسره کرد

 یوسف نوری روز سه شنبه در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: آموزش از راه دور و یادگیری مجازی در مرحله اول شیوع کرونا اجرا شد و اکنون انتقال از فضای مجازی به فضای واقعی با کمک وزارت بهداشت در مرحله دوم کرونا اجرا می شود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها یادآور شد: یکی از تغییرات  اساسی در راستای سند تحول بنیادین که باید صورت گیرد، تغییر در کارکرد و قانون شوراها است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش تا زمانی به دغدغه‌ ملی تبدیل نشود، کشور پیشرفت نمی کند.

نوری یادآور شد: در حال حاضر با نظام تک ساحتی به مراحل مناسبی رسیدیم اما زمانی که این نگاه ۶ ساحتی شود، پیشرفت های قابل توجهی می توانیم بدست آوریم.

 وی درباره مبانی شوراها گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر مشارکت مردم در ابعاد سیاسی و اجتماعی تاکید کرده اند که می تواند ثمرات بسیاری به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مبانی مشارکت در فلسفه تربیت است که ارکان تربیت در وهله اول خانواده، در مرحله‌های بعدی  حکومت، رسانه و بخش غیر دولتی است که بر این اساس یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم مردمی بودن نیز محسوب می شود تا از ارکان فرآیند تربیت بهره مند شویم و عدالت محقق شود و پس از آن شاهد دولت قوی خواهیم بود.

نوری با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش نقش تفویض اختیار،  تمرکز زدایی و پرداختن به ارکان آموزش و پرورش را بر عهده دارند، ادامه داد:  بازنگری در قانون و کارکرد شوراها ضرورت دارد تا به این واسطه بتوان براساس زیست بوم در امور مختلف تصمیم گیری کرد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر نصیب آموزشی به دلیل حاکمیت توزیع رویه ای، وضعیت مناسب نیست، محل انجام این امور در شوراهای آموزش و پرورش است که نقش مهمی را در مرحله دوم کرونا دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها