|
کدخبر: 232933

ردپای دخالت استاندار در انتصابات آموزش و پرورش

استاندار فارس با اشاره به انتصابات در اداره‌کل اموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مدیرکل آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر در روسا و معاونان این اداره کل در سطح استان است.

 محمدهادی ایمانیه در نشستی با جمعی از فرهنگیان جوان استان در باشگاه فرهنگیان شیراز با اشاره به  اهمیت و اثرگذاری معلم در جامعه  گفت: یکی از شغل های مهم جوامع انسانی با توجه به نقش و جایگاه تربیتی آن شغل معلمی است

ایمانیه برگزاری چنین نشستی را بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس، حاکی از اهمیت مدیریت جدید به دغدغه معلم های جوان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواند و گفت:  پرداختن به مسایل جوانان گام دوم انقلاب بسیار حایز اهمیت است چرا که تحول در جامعه از طریق معلمان رقم می خورد.

وی در تشریح این تحول گفت: تحول معلمان از طریق تاثیر گذاری  آنها با آموزش دانش آموزان و انتقال اموزش و پرورش به خانواده رقم می خورد.

رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان فارس، درباره مشکلات سخت افزاری دانشگاه  فرهنگیان ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات با هیات امنای این دانشگاه این مشکلات حل خواهد شد.

ایمانیه با گریزی به اهمیت جایگاه معلم و دانشگاه فرهنگیان بعنوان یک اولویت در بیانات مقام معظم رهبری، جایگاه دانشگاه فرهنگیان را  از سایر مراکز علمی  در استان بالاتر عنوان کرد و این جایگاه را به نقش معلم ها درجامعه مرتبط دانست.

رئیس شورای آموزش و پرورش فارس درباره انتصابات در اداره کل اموزش و پرورش فارس  تصریح کرد: مدیر کل آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر در روسا و معاونان این اداره کل در سطح استان هستند اینکه برخی از گزینه برای انتصابات معرفی و پیشنهاد شود اشکالی ندارد اما به هیچ وجه تحت فشار هیچ کسی دخالتی در انتصابات پیش رو نخواهم داشت

استاندار فارس تغییر نگاه در آموزش پرورش از هزینه ای به سرمایه ای را یک الزام دانست و افزود: پرداخت و هزینه کردن به مسایل تعلیم و تربیت بزرگترین سرمایه گذاری است چرا که نیروهای تعلیم یافته می توانند در کارخانه و مراکز تولید اشتغال و ثروت موثر واقع شوند.

احصاء و شناسایی انتظارات از سازمان و دستگاه دولتی بر اساس سند تحول  اموزش و پرورش و مطرح کردن این وظایف در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به ان اشاره و از مدیر کل اموزش و پرورش خواست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

تشکیل یک شورای پنج نفره با حضور نمایندگانی از  آموزش و پرورش، اداره نوسازی مدارس، مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز، نماینده از استانداری فارس و یکی از اولیا و مربیان در جهت ایجاد برنامه زمانبندی جهت رفع مشکلات مدارس  از جمله پیشنهادات نماینده عالی دولت برای پاسخگویی و رفع مشکلات واحدهای آموزشی و پرورشی در فارس بود.

ایمانیه از اختصاص اعتبارات برای رفع مشکلات مدارس شهرستانهای جنوب استان که در سیل اخیر نیز دچار مشکل شدند خبر داد  و اعلام کرد: با جمع بندی مشکلات از این اعتبارات در جهت رفع انها اقدام شود.

استفاده از ظرفیت دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان برای پاسخگویی به نیاز کمبود نیروی انسانی در اموزش و پرورش بعنوان یک راهکار در کوتاه مدت و برنامه ریزی برای رفع مشکل در دراز مدت موضوع دیگری بود که استاندار فارس در این نشست به ان پرداخت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها