|
کدخبر: 230781

آموزش و پرورش: دانش آموزان بازمانده از تحصیل افزایش یافتند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از بحران اپیدمی کرونا ۱۴۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که تعداد آنها با حدود ۷۰ هزار نفر افزایش به ۲۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

رضوان حکیم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در استودیوی شاد اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد از افزایش ۴۸ درصدی آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نسبت به دوران قبل از کرونا خبر داد و اظهار داشت: قبل از بحران اپیدمی کرونا ۱۴۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که تعداد آنها با حدود ۷۰ هزار نفر افزایش به ۲۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: البته بیشتر این آمار متعلق به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی است که والدین‌شان به دلیل شرایط کرونایی به کودکان خود اجازه تحصیل نداده و قصد داشتند که آنها را یک سال دیرتر به مدرسه بفرستند و البته این کار به هیچ‌وجه مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش نبوده است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶۰ هزار کلاس اولی با وجود رسیدن به سن ۶ سال تمام در مدرسه ثبت نام کردند، ادامه داد: با این حال این رقم نسبت به سال گذشته که ۸۰ هزار نفر بازمانده کلاس اولی از تحصیل داشتیم، ۲۰ هزار نفر یا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

افت یادگیری دانش‌آموزان نسبت به قبل از کرونا

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افت یادگیری دانش‌آموزان نسبت به ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: وقتی نمرات دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی قبل را با نتایج ۲ سال پیش (قبل از کرونا) مقایسه کردیم، متوجه افت یادگیری‌ها شدیم که به ویژه در درس ادبیات فارسی بیشتر از سایر دروس به چشم می‌خورد.

حکیم‌زاده افزود: همچنین در ارزشیابی کیفی توصیفی مشاهده شده که دانش‌آموزانی که نمره خیلی‌خوب گرفتند ۱۰ درصد کمتر شده و میزان دانش‌آموزانی که در نتایج ارزیابی آنها عبارت نیاز به تلاش ثبت شده به طرز نگران‌کننده‌ای بیشتر شده است.

استقبال ۸۰ درصدی از بازگشایی مدارس

وی همچنین با اشاره به وقوع ۵ پیک همه‌گیری کرونا در دوره تعطیلی کرونا گفت: بنابراین شیوع کرونا هیچ ربطی به بازگشایی مدارس ندارد و آمارهای ما از ابتدای بازگشایی مدارس هم نشان می‌دهد که هیچ افزایشی در آمار مبتلایان نداشتیم.

حکیم‌زاده میزان استقبال از فعالیت حضوری مدارس در مناطق شهری را بیش از ۸۰ درصد دانست و ادامه داد: بنابراین مطابق گزارش‌های رسیده همراهی خانواده‌ها برای برگزاری کلاس‌های حضوری خیلی‌ بیشتر از سال تحصیلی گذشته شده و نگرانی آنها به مراتب کمتر شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها