|
کدخبر: 226040

تکلیف امتحانات دانشگاه فرهنگیان مشخص شد

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری امتحانات این دانشگاه اظهار داشت: به جز واحدها و دروس عملی، امتحانات دروس تئوری مجازی خواهد بود.

آموزشی تکلیف امتحانات دانشگاه فرهنگیان مشخص شد

«پرویز انصاری راد» معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره مدیریت دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها با توجه به خطر شیوع ویروس اومیکرون کرونا گفت: دانشجویان ما در ترم جاری به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند و فقط برای دروس آزمایشگاهی مانند آزمایشگاه زیست، شیمی و علوم تجربی و همچنین واحد‌های تربیت بدنی که باید در سالن تمرین کنند، حضوری خواهند بود.

وی اشاره کرد: اگر واحد‌های استانی دانشگاه فرهنگیان تقاضای آموزش حضوری داشته باشند با رصد کامل فضا‌های آموزشی به لحاظ بهداشتی، ضدعفونی کردن محیط و تزریق دو دز واکسن، می‌توانند به صورت خیلی محدود یعنی در طی سه تا چهار هفته این کار انجام دهند و دروس آزمایشگاهی خود را بگذارنند. ما بقی دروس تئوری نیز در این ترم به صورت مجازی خواهد بود.

انصاری درباره شرایط آموزش دانشجو معلمان مقطع ارشد خاطر نشان کرد: آموزش برای مقاطع ارشد به این گونه است که دروس تئوری مجازی و برای دروس عملی و پایان نامه؛ به دلیل اینکه تعدادشان محدود است با رعایت پروتکل‌ها و تزریق دو دز واکسن می‌توانند در واحد‌های دانشگاهی ما حاضر شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر تعداد دانشجویان حاضر در دانشگاه چه میزان است؟ گفت: به صورت اعداد و ارقامِ دقیق نمی‌توان گفت، زیرا شرایط هر استان با هر استان دیگر متفاوت است. دانشجویانی که واحد عملی یا پایان نامه دارند یک دوره محدود به دانشگاه می‌‍‌آیند و می‌روند. اینطور نیست که ما دانشجویان را نگهداریم، بنابراین به طور مرتب دانشجویان سری جدید جایگزین دانشجویانی می‌شوند که واحد‌های عملی یا پایان نامه خود را گذراندند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدای مهر تا کنون که دانشجویان واحد‌های عملی در خوابگاه‌ها ساکن شدند مورد مشکوک به کرونا داشته‌اید یا خیر؟ گفت: خیر تا کنون دانشجویانی که در خوابگاه ساکن بودند و به دانشگاه آمدند هیچ مورد جدید و مشکوکی به کرونا نداشته‌اند.

انصاری راد درباره نحوه مدیریت دانشجویانی که از شهرستان به تهران می‌آیند و قرار است در خوابگاه ساکن شوند، گفت: در حال حاضر بنای ما بر آزمون‌های غیرحضوری است، ولی اگر ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکلیف کنند ما هم شرایط را همانند سایر دانشگاه‌های دیگر دنبال خواهیم کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: ما هم همراه با دانشگاه‌های منطقه یک شرایط مشابهی خواهیم داشت به عنوان مثال دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که امتحانات آن‌ها نیز به صورت غیرحضوری است. ما نیز احتمالا بتوانیم امتحانات را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم البته به جز واحد‌ها و دروس عملی، امتحان دروس تئوری مجازی خواهد بود.

وی درباره امکان تخلف در امتحانات مجازی و تئوری بیان کرد: سعی می‌کنیم که با طراحی نوع سوالات به عنوان مثال ایجاد تنوع در آن‌ها و همچنین کنترل‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد یا ایجاد محدودیت زمانی، از تقلب دانشجویان ممانعت شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره واکسیناسیون دز سوم دانشجویان بیان کرد: معلمان و دانشجو معلمان از جمله گروه‌های اولی بودند که واکسن زدند، اما هنوز واکسیناسیون دانشجویان برای دز سوم شروع نشده است.

انصاری راد در پایان اظهار داشت: ما همراه با واکسیناسیون معلمان، تزریق واکسن برای دانشجویان خود را هم انجام دادیم و با آموزش و پرورش همگام بودیم. معمولا می‌گویند که باید حدود چهارماه بگذرد، بنابراین باید این مدت تکمیل شود تا بتوانیم واکسیناسیون دز سوم را آغاز کنیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها