|
کدخبر: 225246

تجمع سراسری معلمان در استان های مختلف بدلیل عدم اجرای رتبه بندی

گزارش ها از استان‌های مختلف ازجمله لرستان، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، مازندران و … حکایت از تجمع‌های صنفی آرام در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش دارد.

معلمان در استان‌های مختلف با حضور مقابل ادارات آموزش‌وپرورش خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود ازجمله اجرای طرح رتبه‌بندی شدند؛ موضوعی که دولت و مجلس روی آن اتفاق‌نظر دارند.

امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه برخی استان‌های کشورمان شاهد حضور معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش و درخواست برای پیگیری و بررسی مشکلات و مسائل صنفی‌شان بود.

آن‌ها در سخنانی ضمن طرح مسائل کاری خود خواستار اجرای «نظام رتبه‌بندی» بودند، همچنین برخی فرهنگیان بازنشسته هم بر لزوم همسان‌سازی حقوق دریافتی و پرداخت مطالباتشان تأکید کردند.

گزارش خبرنگاران از استان‌های مختلف ازجمله لرستان، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، مازندران و … حکایت از تجمع‌های صنفی آرام در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش است.

رئیس دولت: طرح رتبه‌بندی معلمان باقدرت اجرا شود

این در حالی است که حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در جریان تقدیم لایحه بودجه به مجلس تأکید کرده بود: رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی معلمان موردبررسی قرارگرفته است و نظر دولت هم با آنچه در مجلس در حال دنبال شدن است همسو است و مبلغی که باید برای این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود، اختصاص پیداکرده است.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله طرح رتبه‌بندی معلمان باقدرت اجرا شود و حق این عزیزان ضایع نشود.

مجلس: رسیدگی به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

همچنین مجلس شورای اسلامی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسه علنی دارد و یکی از دستور کارهای این جلسات رسیدگی به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان است.

از سوی دیگر در جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه ۱۴۰۱ به رتبه‌بندی معلمان که این روزها موردتوجه همه فرهنگیان است اشاره‌شده است و ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفته است که طی هفته جاری بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ و لایحه رتبه‌بندی معلمان قرار است در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مجلس: باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مجلس، با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق معلمان گفت: دولت باید به ازای راندمان کار و نه به ازای گذر زمان و تعیین وقت به معلمان حقوق بپردازد.

وی ضمن تأکید بر حفظ شأن و جایگاه معلمان تصریح کرد: معلمان نخبه‌ای هستند که با یک ساعت حضور در کلاس درس فعالیت ۸ ساعت درسی را به‌خوبی انجام می‌دهند، پس نمی‌شود که حقوق معلمان را یکسان دید و پرداخت کرد.

این نماینده مجلس متذکر شد: پرداخت حقوق معلمان همچون حقوق هیئت‌علمی دانشگاه‌ها پیشنهاد خوبی است اما می‌طلبد که معلمان هم همچون اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بامطالعه مستمر در همه حوزه‌ها به تولید علم و رساندن دانش آموزان به مراحل بالا در تعلیم و تربیت نقش شایانی داشته باشند.

این نماینده مجلس معتقد است که باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد تا دغدغه‌های روزمره زندگی باعث بی‌انگیزگی آنان در تعلیم و تربیت نشود.

وی تأکید کرد: طرح همسان‌سازی حقوق معلمان چندین بار به مجلس ارجاع داده‌شده است و قرار است که به‌زودی پیشنهاد ۸۰ درصد حقوق هیئت‌علمی این دسته از افراد در صحن علنی مجلس موردبحث بررسی قرار گیرد.

پاک‌فطرت دغدغه مجلس در این طرح را حفظ شأن و جایگاه معلمان عنوان کرد و گفت: حرف‌وحدیث‌ها در مجلس در این رابطه بر این است که نباید ارزش حرفه معلمی را با پرداختی‌ها پایین بیاید.

به گفته وی جایگاه معلمی از پزشکی و مهندسی و حقوق‌دان نیز به‌مراتب بالاتر است چراکه همین معلم است که با تعلیم و تربیت خود پزشکان، مهندسان و سیاستمداران و حقوق‌دانان را به جامعه تحویل می‌دهد.

‌وزیر آموزش‌وپرورش: به‌محض ابلاغ، رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی می‌کنیم

این اظهارات نمایندگان مجلس و رئیس دولت در حالی است که پیش‌ازاین وزیر آموزش‌وپرورش، تعامل مجلس و دولت را موجب هم‌افزایی مورد انتظار قوای کشور دانست و درباره «لایحه رتبه‌بندی معلمان»، گفت: به‌محض ابلاغ، این لایحه را عملیاتی می‌کنیم.

یوسف نوری درباره اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان که مطالبه اصلی جامعه فرهنگیان در این روزها است، گفت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد.

به‌هرروی به نظر می‌رسد اتفاق‌نظر بین دولتمردان و مجلسی‌ها برای رفع دغدغه‌های معلمان وجود دارد و باید منتظر ماند و دید با بررسی موضوع رتبه‌بندی در مجلس این مطالبه چه زمانی رنگ عمل به خود خواهد گرفت.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها