|
کدخبر: 224832

وزارت بهداشت: مدارس بدون دخانیات راه اندازی می شود

ولی زاده از راه اندازی مدارس بدون دخانیات از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

آموزشی وزارت بهداشت: مدارس بدون دخانیات راه اندازی می شود

بهزاد ولی زاده رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت کنترل دخانیات و پیشگیری از عرضه آن در اماکن عمومی اظهار کرد: یکی از طرح‌های وزارت بهداشت راه اندازی مدارس بدون دخانیات است و در این زمینه آموزش‌های لازم به دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت در خانواده‌ها و مربیان مدارس داده شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه در زمینه راه اندازی مدارس بدون دخانیات که به صورت پایلوت در شهر تهران انجام شده است نتایج قابل قبولی کسب شده و قرار است این طرح در سراسر کشور توسعه پیدا کند. یکی از اقدامات اثر بخش ممنوعیت عرضه و فروش محصولات دخانی در فاصله ۱۰۰متری از مدارس است و امیدوارم بتوانیم اقدامات بهتری در زمینه کنترل دخانیات و کاهش مصرف آن محصولات در کشور انجام بدهیم.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت بیان کرد: آموزش‌های لازم به سازمان‌های مردم نهاد فعال در کنترل دخانیات و سلامت جامعه داده شده است و یک اتفاق خوبی در زمینه سازماندهی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کنترل دخانیات صورت گرفته شده است.

ولی زاده افزود: یکی از برنامه‌های ما در اداره کنترل دخانیات، کاهش ۳۰ درصدی مصرف محصولات دخانی تا سال ۱۴۰۴ است و امیدوارم هرچه سریع‌تر به این هدف و برنامه  دست پیدا کنیم.

او گفت: در سال جاری با کمک نمایندگان مجلس در زمینه مالیات بر انواع محصولات دخانی بودجه‌ای در نظر گرفته شده است و تا حدودی ضعف ما در حوزه مالیات بر دخانیات پوشش داده شده است که کافی نبوده و امیدوارم سال آینده نیز بحث افزایش مالیات بر محصولات دخانی و مالیات بر خدمات آسیب رسان سلامت مانند فروش انواع مواد دخانی داشته باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها