|
کدخبر: 224640

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان از زبان یک نماینده مجلس

دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس گفت: تصویب و اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان نتایج بسیار مناسبی را در آموزش و پرورش و انگیزه فرهنگیان به دنبال خواهد داشت.

آموزشی آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان از زبان یک نماینده مجلس

 شیوا قاسمی‌پور پیش‌ازظهر امروز در همایش دومین اجلاسیه نماز دانش‌آموزی این شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در زندگی افراد، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم آموزش و یادگیری فرایض دینی، اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین و در اسناد تربیتی، تقویت دین یکی از حوزه‌های مهم تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، افزود: یکی از ارکان مهم آموزش و یادگیری فرایض دینی، اقامه نماز است که در واقع از برنامه‌های اصلی و مهم آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بهترین راه شکرگزاری از نعمت‌های خداوند را نماز و گفت‌وگو با خدا دانست و تصریح کرد: از همه متولیان آموزش و پرورش انتظار می‌رود فرهنگ نماز و اقامه نماز در بین دانش‌آموزان دختر و پسر و همه مدارس سطح استان ترویج یابد چراکه خداوند متعال در قرآن کریم، درمان تمام نگرانى‌ها و اضطراب‌ها را یاد، ذکر و توجه به خدا معرفى مى‌کند.

وی به بررسی عوامل مؤثر در گرایش دانش‌آموزان به نماز و مسائل و فعالیت‌های قرآنی پرداخت و گفت: رفتارهای فرهنگی و اجتماعی حاکم بر خانواده (عواملی مانند تشویق فرزندان به اعمال مذهبی، مشارکت عملی والدین در مراسم‌های مختلف مذهبی و...، رفتارهای فرهنگی و اجتماعی حاکم بر مدرسه و رفتارهای فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه در جلب و جذب دانش‌آموزان نسبت به انجام اعمال دینی در مرحله عملی تأثیر دارند.

دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس در پایان سخنان خود به آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان  اشاره کرد و یادآور شد: رتبه‌بندی معلمان خواسته به‌حق فرهنگیان بوده که به زودی تصویب و اجرای این لایحه نتایج بسیار مناسبی را در آموزش و پرورش و وضعیت معیشتی و انگیزه این قشر تلاشگر ایجاد خواهد کرد.

قاسمی‌پور تأکید کرد: امیدواریم بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد تا این عزیزان دغدغه و مشکلی نداشته باشند.


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها