|
کدخبر: 223177

هشدار/ تست کرونای ۱۸۰ دانش آموز مثبت شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به ابتلاء دانش‌آموزان به بیماری کرونا خواستار تعطیلی بوفه‌های مدارس شد.

محمد یزدان‌پناه در نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد به اشاره به شیوع سوش جدید بیماری کرونا از ادامه طرح شهید سلیمانی در بویراحمد خبر داد و گفت: یکی از شهرستان‌هایی بودیم که طرح شهید سلیمانی را به خوبی اجرا کردیم و هم اکنون هم ادامه دارد.

وی بر انجام تست‌های کرونا و اعمال محدودیت‌ها تاکید کرد و افزود: در واکسیناسیون فرهنگیان رتبه اول استان را داریم اما همچنان استقبال از طرف دانش‌آموزان به دلیل واکسن هراسی ضعیف است، لازم است دانش‌آموزان با یک برنامه‌ریزی مناسب برای تزریق واکسن پای کار بیایند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ضمن قدردانی از همکاری مدیران مدارس و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زنگ‌های تفریحی یک چالش شده دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریحی ماسک خود را برمی‌دارند و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. همه بوفه‌های مدارس باید تعطیل شوند و از ورود اولیاء به مدارس مگر در مواقع ضروری خودداری شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس شهرستان بازدید شدند که رعایت پروتکل‌ها به خوبی انجام شده تصریح کرد: ماهانه تست ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد مثبت می‌شود که با رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون زنجیره بیماری  قطع شود.

وی از نحوه اعزام مشمولان سربازی و ازدحام آنها انتقاد کرد و ادامه داد: اعزام مشمولان به شیوه الکترونیکی انجام شود تا شاهد ازدحام مشمولان و خانواده‌ آنان نباشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد  عنوان کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در پاساژها، موبایل‌فروشی‌ها و صنوف بلوار عدل مناسب نیست. در حال حاضر وضعیت شهرستان بویراحمد زرد است با تشویق و ترغیب جوانان به ماسک زدن و رعایت پروتکل‌ها رنگ‌بندی شهرستان به سمت قرمز شدن نبود.

یزدان‌پناه با اشاره به افزایش مرگ و میرهای کرونایی بیان کرد: مردم دز سوم و دُز یادآور واکسن را حتما تزریق کنند، چنانچه دز سوم یا یادآور تزریق نشود احتمال ابتلا و مرگ و میر وجود دارد.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه تو همه شهرها تست دانش اموزان مثبت میشه اومیکرونم پخش نیشه بعد صدا وسیما مردم رو دعوت به عادی انگاری میکنه اینا رو نمیگه

ارسال نظر