|
کدخبر: 220703

نظر یک نماینده درباره بی فایده بوده طرح‌ های معیشتی و رتبه بندی برای فرهنگیان

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: طرح‌های معیشتی از جمله طرح‌های رتبه‌بندی معلمان نیز در میان‌مدت و دراز مدت نمی‌تواند نیازهای بخش تعلیم و تربیت را پاسخگو باشد.

آموزشی نظر یک نماینده درباره بی فایده بوده طرح‌ های معیشتی و رتبه بندی برای فرهنگیان

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۷ آذرماه) در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اظهار داشت: الحمدالله آقای یوسف نوری از جنس آموزش و پرورش و سال های متمادی از مدارس ابتدایی و تربیت معلم و ۶ سال در خود آموزش و پرورش خدمت کردند که نقطه قوتی است. 

وی با اشاره به ضرورت اقتصاد آموزش و پرورش، تصریح کرد: مشکل ما در آموزش و پرورش اقتصاد تعلیم و تربیت است با مدل‌های مرسوم ۴۰ سال گذشته نمی توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

زنگنه تاکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور و منابع پایدار بودجه نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم برای ساماندهی آموزش و پرورش و اقتصاد تعلیم و تربیت به بودجه‌های دولتی اتکا کنیم. 

وی ضمن اشاره به گستردگی ساختار انسانی آموزش و پرورش، گفت: حجم معلمان، فرهنگیان و کارمندان وزارت آموزش و پرورش طرح‌های معیشتی از جمله طرح‌های رتبه‌بندی معلمان نیز در میان‌مدت و دراز مدت نمی‌تواند نیازهای بخش تعلیم و تربیت را پاسخگو باشد. 

به اعتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتقای کیفی و کمی ساختمان‌های آموزشی و ساخت فضاهای فرهنگی و تربیتی و ارتقاء ابزار آموزشی به ویژه تقویت زیرساخت های آموزش الکترونیک، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان، گسترش خدمات دوران بازنشستگی و تامین نیروی جوان و متخصص جزئی از اقتصاد آموزش و پرورش بوده و  ما برای تحقق آن هیچ راهی جز اقتصاد مردمی و تقویت صندوق های سرمایه گذاری از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان نداریم.

زنگنه تاکید کرد: برای تحقق همه موارد عنوان شده هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه فردی بر مسند وزارت آموزش و پرورش تکیه زند که نگاه اقتصادی داشته باشد. امروز کسی را در آموزش و پرورش می خواهیم که اقتصاد این نهاد را بشناسد و با عدد و رقم آشنا باشد کسی که با تامین منابع مالی  آشنا باشد.

وی با اشاره به ایرادهای وارده به صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور فردی را به عنوان وزیر معرفی کرده که وی از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و حداقل قدم اول برای اصلاح صندوق را برداشته است.

زنگنه عدم آشنایی مدیران میانی و استانی با حوزه اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته دانست و گفت: طی سال هایی که نوری از آموزش و پرورش دور بوده وی فعالیت هایش مبتنی بر مسائل اقتصادی بوده و در هولدینگ های بزرگ کشور فعالیت داشته است.

وی یکی دیگر از سوابق نوری را مدیرکل برنامه و بودجه آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور بسیار پایین بوده و این رقم در مجموع ۱۰ درصد است که حداقل باید به ۱۸ درصد افزایش برسد.

*امروز دیگر زمان بایدها نیست

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس ضمن احترام به دو وزیر معرفی شده پیشین که مورد قبول مجلس واقع نشدند، گفت: امروز زمان بایدها نیست بلکه زمان نگاه به رزومه و سوابق افراد است لذا امیدواریم با توجه به سابقه موجود وزیر پیشنهادی آینده روشنی در انتظار آموزش و پرورش باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سابقه خدمت نوری در قرارگاه خاتم تصریح کرد: نفس کشیدن و مرتبط بودن با این نهاد عملا ویژگی های مالی و اقتصادی افراد را رشد می دهد. بارها در کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نماینده قرارگاه خاتم میزبان آقای نوری بودیم و به جرات می توان گفت وی به خوبی با مسائل اقتصادی آموزش و پرورش آشنا است.

*صندوق ذخیره فرهنگیان از مسیر خود خارج شده است

وی برنامه های نوری در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش را نیز بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هولدینگ های بازنشستگی بسیار متفاوت است چرا که ما امروز با معلمی مواجه ایم که در طول ۳۰ سال خدمت هر سال مبلغی را به صندوق داده، بازنشسته شده و حتی فوت شده و ورثه او هم نتوانسته میوه این صندوق را برای خود برداشته کنند. صندوق ذخیره فرهنگیان برای این است که به فرهنگی زنده و حی خدمت کند اما متاسفانه این صندوق از مسیر خود خارج شده است.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج به ملت شریف ایران، اظهار داشت: نهاد بسیج یک نهاد نو پدیدی بود که توسط امام عزیز در برابر مدل‌های بسیج توده‌ها که در غرب و شرق مطرح می‌شد، ارائه شد. 

وی افزود: بسیج یک مدل اسلامی در برابر مدل‌های NGO، حزب و تشکل های کارگری که توانست میلیون ها انسان را در سراسر دنیا بسیج کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر