|
کدخبر: 217811

ضرر سهمیه های کنکور به دانشگاه ها/ ساماندهی در راه است

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از ساماندهی تمام سهمیه‌های کنکور طی مدت ۶ ماه خبر داد.

آموزشی ضرر سهمیه های کنکور  به دانشگاه ها/ ساماندهی در راه است

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور،  درباره سهمیه‌های کنکور اظهار کرد: در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای برای ساماندهی سنجش و پذیرش ویژه داوطلبان ورودی از آموزش و پرورش و دبیرستان‌ها برای آموزش عالی داشته ایم.

او افزود: در یکی از بند‌های مذکور تصویب شد که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ۶ ماه فرصت دارد تا سیاست‌های سهمیه بندی کنکور را انجام دهد. ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در یکی از جلسه‌های شورا قول مساعد داد تا زمان آماده شدن و نهایی شدن این سیاست‌ها قوانین لازم و مربوط به سهمیه‌ها را در صورتی که نیاز به اصلاح داشت انجام دهد.

کبگانیان تصریح کرد: بحث ساماندهی سهمیه‌ها مطرح است و شورای عالی انقلاب فرهنگی روی این سیاست‌ها در حال کار کردن است و بلافاصله در کمیسیون‌های مربوطه شروع به فعالیت کرده ایم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: ساماندهی سیاست‌ها تنش‌ها و قوانینی را ایجاد می‌کرد که تجربیاتی روی آن داشتیم و این مسئله مصوب مجلس شورای اسلامی است و برای ساماندهی کنکور با مشورت همکاران سیاست‌هایی را انجام می‌دهیم تا اشکالات رفع شوند.

ضرر برخی سهمیه های کنکور به راندمان کلاس 

کبگانیان گفت: شاهد این موضوع بوده ایم که رتبه‌های بسیار بالا با کیفیت‌های بسیار پایین در دانشگاه‌های درجه یک کشور در کنار رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی در دانشگاه‌های درجه یک درس می‌خوانند که این تضاد به ضرر سهمیه‌های کنکور و راندمان کلاس بود و استادان را خسته می‌کرد؛ بنابراین توانستیم برای رفع این معضل راهکار‌های خوبی را ارائه دهیم و سیاست‌های آن را تصویب کنیم تا اگر اعضای مجلس می‌خواهند برای قوانین خود اصلاحاتی را در نظر بگیرند بتوانند به راحتی آن‌ها را انجام دهند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: بخش دیگری مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به علت این تعهدات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مصوبات زیادی هم در سهیمه‌ها اعمال شده که خیلی از آن‌ها قابل دفاع است. برای مثال سهمیه‌های مناطق کمک کننده به دانشجویان در قبولی دانشگاه است، ولی تمامی سهمیه‌ها نیازمند اصلاحات و ساماندهی است، برای همین اگر سیاست‌هایی را انجام دهیم قطعا شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد تا مصوبات خودش را بروز و اصلاح کند.

کبگانیان تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله‌ای قرار داریم که خطوط راهنما و سیاست‌های ساماندهی به سهمیه‌های کنکور را یکسان کنیم و سپس وارد مرحله قانون گذاری شویم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر