|
کدخبر: 213676

اعتراض یک نماینده مجلس به رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان

آیا رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث سقوط اقتصاد و استقراض می شود یا حقوق و پادش های نجومی بگیران و عدم برخورد جدی با مفسیدن اقتصادی؟

آموزشی اعتراض یک نماینده مجلس به رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم کردستان، مریوان و سرو آباد در مجلس یازدهم عنوان کرد: معلمان به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت امروزه از نظر رفاه و معیشت سخت در تنگنا هستند بنابر این دولت باید با اجرای کامل رتبه بندی گام جدی و موثری برای حل این مشکلات بردارد.

شیوا قاسمی پور گفت: لازم است بدانیم جای معلم در کلاس درس است نه دلالی و مسافرکشی؛ آیا رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث سقوط اقتصاد و استقراض می‌شود یا حقوق و پادش‌های نجومی بگیران و عدم برخورد جدی با مفسیدن اقتصادی؟

قاسمی پور ادامه داد: همکاران گرامی تعجب نکنید که اگر جنس مطالبات بنده در این تریبون با آنچه که شما برای موکلین خود می‌خواهید متفاوت است؛ فریاد شما برای تکمیل و توسعه استانتان است و داد من از فقدان حداقل‌ها است.

نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس یازدهم ادامه داد: ما امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز داریم در حالی که مردم نگران مشکل اساسی همچون معیشت، آب، برق، گرانی، تورم و مسکن هستند به یکباره تصمیم درباره موضوعی گرفته می‌شود که مردم به صورت روزمره با آن سرو کار دارند.

وی افزود: واقعیت این است که این تصمیم در مقایسه با مشکلات ذکر شده و اولویت‌های کشور نیز فعالیت مردم در فضای مجازی و اینترنت که مشغول به کار و فعالیت‌های اقتصادی هستند همخوانی ندارد؛ مردم ما در کورترین نقطه کشور با استفاده از ظرفیت اینترنت و ایجاد کسب و کارشان توانستند کالا‌ها و خدمات با جلب مشتری در دنیا بفروشند.

قاسمی پور بیان کرد: مطرح کردن طرح مذکور (طرح صیانت از فضای مجازی) بدون پیوست رسانه‌ای و امنیت خاطر برای مردم صرفا موجب التهاب فضای عمومی جامعه خواهد بود و باعث می‌شود که اعتماد مردم بمیرد لذا مردم با اتکا به اصل ۲۴ قانون اساسی نباید نگران آزادی‌های شهروندی خود باشند؛ فراموش نکنید مسئولین مدیون مردم هستند نه مردم مدیون مسئولین.

وی ابراز کرد: در روز‌های اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصوصی هستیم تا کی باید شاهد استفاده رانت در انتصابات باشیم؟ امیدوارم مسئولین تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای توسعه کشور را سر لوحه انتخاب افراد برای تصدی پست‌های کلیدی قرار داده و دست از انتصابات حزبی و فامیلی بردارند.

قاسمی پور گفت: می‌خواهم از مشکلات جوانان کُرد سخن بگویم جوانانی که اکنون در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارند؛ جوانان و نخبگانی که کسب کننده مدال‌های جهانی علمی و ورزشی هستند و برای این مرز و بوم افتخار آفریدند، اما مجبورند برای بدست آوردن یک لقمه نان به کوبری روی بیاورند.

وی بیان کرد: جوانان ما بجای احداث کارخانه و کارگاه توسط مسئولین تهدید به برخورد‌های قهری می‌شوند و تعدادی زیادی کولبر کشته و زخمی شدند؛ چه کسی پاسخگوی فرزندان آن هاست؟ آیا این رواست که جوانان تحصیل کرده ما بخاطر معیشت حداقلی خانواده شان بجای اشتغال زایی تحقیر و جانشان را از دست بدهند؟

نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس یازدهم یاد آور شد: جوانی که برای تامین حداقل معیشت خانواده اش در خطر جانی به سر می‌برد؛ قاچاقچیان واقعی با رانت دولتی میلیارد‌ها تومان به جیب کثیف شان می‌زنند و در کاخ هایشان تفریح می‌کنند.

 

منبع: ایسنا
  • ترک ارسالی در

    درود بر شرفت اگه همه مثل تو بیندیشند همه چی درست میشه

ارسال نظر