|
کدخبر: 212670

ددلاین دانشگاه های اروپا

آموزشی ددلاین دانشگاه های اروپا

ددلاین دانشگاه چیست و دانستن آن چه اهمیتی دارد؟ ددلاین دانشگاه های اروپایی چه زمانی است؟ قبل از اقدام برای گرفتن پذیرش دانشگاه های اروپا، ددلاین آنها را چک کنید.

برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌های خارجی فقط چیزهایی مثل مدرک زبان، رزومه تحصیلی، نمره معدل و... مهم نیستند. موارد مهم دیگری مثل اطلاع از ددلاین دانشگاه نیز وجود دارد که باید به آنها اهمیت بدهید. اگر می‌خواهید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس خود را در دانشگاه های اروپا بگیرید، باید از همین حالا تحقیقات خود را شروع کنید. در برخی کشورها، ممکن است مجبور باشید تا ۹ ماه قبل از شروع ترم، درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. در این مطلب، ددلاین دانشگاه های اروپا را بررسی می‌کنیم.

اطلاع از ددلاین دانشگاه چه اهمیتی دارد؟

برای اینکه بتوانید در یک دانشگاه خارجی درس بخوانید، باید ابتدا پذیرش آن دانشگاه را بگیرید. برای گرفتن پذیرش لازم است که درخواست خود را به آن دانشگاه ارائه کنید. اما فرستادن درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های مختلف دارای محدودیت زمانیست. در واقع، هر دانشگاه یک تاریخ مشخص را تعیین کرده که فقط تا پیش از آن تاریخ فرصت دارید که درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. بعد از این تاریخ، دیگر امکان حضور در سال تحصیلی پیش رو را نخواهید داشت و باید برای سال بعدی درخواست دهید.

بارها اتفاق افتاده که متقاضیان حضور در دانشگاه‌های خارجی به دلیل عدم توجه به ددلاین دانشگاه مورد نظرشان، موفق به گرفتن پذیرش نشده‌اند و برنامه آنها یک سال عقب افتاده است. پس بسیار مهم است که ددلاین دانشگاه مورد نظرتان را بررسی کرده و برنامه‌هایتان را برای آماده سازی مدارک و ارسال درخواست تا پیش از آن تاریخ تنظیم کنید.

به عنوان مثال اگر تازه قصد دارید برای شرکت در آزمون زبان آماده شوید و ددلاین دانشگاه مورد نظرتان ۴ ماه بعد است، خیلی بعید خواهد بود که بتوانید در سال تحصیلی پیش رو در آن دانشگاه درس بخوانید. زیرا معمولا آماده سازی برای آزمون‌های زبان مثل تافل و آیلتس بین ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد. پس باید برنامه‌ریزی خودتان را بر اساس ددلاین دانشگاه انجام دهید.

تقویم

ددلاین دانشگاه های اروپایی چه زمانی است؟

ددلاین یا ضرب‌الاجل درخواست پذیرش از کشوری به کشور دیگر و حتی از دانشگاه به دانشگاه دیگر تفاوت دارد. از طرفی ترم‌های تحصیلی مختلف هم ممکن است ددلاین‌های خاص خود را داشته باشند. حتی رشته تحصیلی مورد نظر شما هم می‌تواند در ددلاین تعیین شده تاثیر داشته باشد. مثلا در یک دانشگاه ممکن است ددلاین رشته پزشکی با رشته‌های مهندسی کاملا متفاوت باشد.

بنابراین برای اطلاع از ددلاین دانشگاه اروپایی مورد نظرتان، بهترین کار این است که به سایت رسمی دانشگاه رفته و ددلاین را از همانجا چک کنید تا خیالتان کاملا راحت شود. با این وجود، ددلاین دانشگاه های اروپایی در اغلب موارد در یک بازه زمانی مشخص برای ترم‌های مختلف قرار می‌گیرد. در ادامه، جدیدترین ددلاین دانشگاه‌های اروپایی را برای ترم پاییز در قالب یک جدول ارائه کرده‌ایم.

 

 

کشور

ددلاین متداول

اتریش

ژوئن تا سپتامبر (بر اساس دانشگاه متفاوت است)

بلژیک

۱ ژوئن (دانشجویان اتحادیه اروپا) فوریه و مارس (دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا)

جمهوری چک

فوریه تا آوریل (برای اکثر دانشگاه‌ها)

دانمارک

۱۵ مارس برای مقطع لیسانس- برای رشته فوق لیسانس متفاوت است

استونی

بین مارس و ژوئن

فنلاند

ژانویه (برای اکثر دانشگاه‌ها)

فرانسه

بین فوریه و آپریل (برای اکثر دانشگاه‌ها)

آلمان

۱۵ جولای (برای اکثر دانشگاه‌ها)

مجارستان

بین فوریه و می (برای اکثر دانشگاه‌ها)

ایسلند

بین ژانویه و آپریل (بر اساس دانشگاه متفاوت است)

ایرلند

۱ فوریه برای مقطع لیسانس- برای مقطع ارشد متفاوت است

ایتالیا

بر اساس دانشگاه متفاوت است

لتونی

می و ژوئن

لیتوانی

ژوئن

هلند

۱ آپریل یا ۱ می (برای اکثر دانشگاه‌ها)

نروژ

۱ دسامبر (برای دانشجویان غیراروپایی) ۱ مارس (برای دانشجویان اتحادیه اروپا)

لهستان

بین جولای تا آگوست (بر اساس دانشگاه متفاوت است)

روسیه

از اول جولای (برای اکثر دانشگاه‌ها)

اسپانیا

بسته به دانشگاه متفاوت است (برخی در اوایل ژانویه و برخی در اواخر جولای)

سوئد

تا ۱۵ ژانویه (برای ارسال درخواست) و تا ۱ فوریه (برای فرستادن تمام مدارک)

سوئیس

فوریه تا آپریل (بر اساس دانشگاه متفاوت است)

انگلیس

معمولا تا ژانویه (برای لیسانس) - برای مقطع ارشد بسته به دانشگاه متفاوت است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دقت داشته باشید که این تاریخ‌ها مربوط به سال ۲۰۲۲ است و ممکن است در سال‌های بعدی دچار تغییر شود. ضمن اینکه باز هم لازم به ذکر است که تاریخ دقیق ددلاین دانشگاه های اروپا را فقط از طریق سایت رسمی این دانشگاه‌ها چک کنید.

ضمناً برخی دانشگاه‌ها بین تاریخ ارسال درخواست و ارسال مدارک تفاوت قائل می‌شوند؛ به این معنی که شما می‌توانید تا قبل از ددلاین دانشگاه، درخواست پذیرش خودتان را ارسال کنید و سپس در مدت زمان مشخصی که توسط دانشگاه تعیین شده، سایر مدارک خود را ارسال کنید. از جمله این مدارک می‌توان به مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، نمره آزمون زبان و انگیزه نامه اشاره کرد.

با توجه به حساسیت دانشگاه‌های اروپایی در رابطه با ددلاین های تعیین شده، حتما پیش از آغاز فرآیند آماده سازی مدارک به سایت دانشگاه رفته و ددلاین‌ها را برای ترم تحصیلی و رشته مورد نظرتان چک کنید. حتی ممکن است با توجه به ددلاین دانشگاه مورد نظرتان تصمیم بگیرید که دانشگاه دیگری را برای ادامه تحصیل در اروپا انتخاب کنید.

برای گرفتن اطلاعات دقیق در رابطه با ددلاین دانشگاه‌های اروپایی و نحوه آماده سازی مدارک تا پیش از مهلت مقرر، می‌توانید با کارشناسان سایت مهاجرت تحصیلی لتسگویونی تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها