|
کدخبر: 211979

خبر مهم آموزش و پرورش درباره بازگشایی این مدارس

با توجه به تعطیلی چندماهه مدارس اخلاص و علامه امینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران با اشاره به تهاتر ملک دو مدرسه با زمینی دیگر گفت: مالکان، مخالف تهاتر زمین هستند و استرداد دو مدرسه را به صورت نقد می‌خواهند.

آموزشی خبر مهم آموزش و پرورش درباره بازگشایی این مدارس

مدرسه اخلاص و علامه امینی در محله علی آباد جنوبی منطقه ۱۶ تهران، شهریور ماه سال جاری با حکم دادگاه به دلیل درخواست وارثان مالک مرحوم پلمب شدند، به نحوی که مالکان جدید با تهاتر زمین از سوی آموزش و پرورش مخالفت می‌کنند و به قیمت روز و به صورت نقد خواهان استرداد ملک مدارس هستند.

پنجشنبه ۲۲مهر نیز صدها دانش‌آموز و والدین، جلوی این دو مدرسه تجمع کرده و خواستار بازگشایی مدارس شدند؛ لازم به ذکر است که روند پلمب مدارس به نحوی بوده که پرونده دانش آموزان در مدرسه باقی‌مانده است.

مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران، با اشاره به حکم دادگاه مربوطه اظهار کرد: با توجه به این که اسنادی بابت وقف این دو مدرسه به دادگاه ارائه نشده است، وارثان مالک مرحوم، صاحبان جدید هستند و با حکم دادگاه این دو مدرسه را پلمب کردند، که در حال پیگیری قضایی برای تجدید نظر هستیم.

وی به ارزش مالی این زمین اشاره کرد و گفت: ملک این دو مدرسه حدود ۷ هزار و پانصدمتر است که تقریبا ۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد، که آموزش و پرورش به مالکان درخواست تهاتر با زمینی در منطقه ۵ را داده است، اما آن ها مخالفت می‌کنند و خواهان نقدینگی ملک هستند.

پالیزدار در پایان درباره‌ تعیین تکلیف ۱۲۰۰ دانش آموز دو مدرسه تاکید کرد: با توجه به این که قرار است مدارس حضوری شود، اگر برای بازگشایی این دو مدرسه به نتیجه نرسیم، علاوه بر آموزش مجازی می‌توانیم سایر مدارس را به صورت گردشی برای آموزش حضوری هماهنگ کنیم، تا بتوانیم آموزش ترکیبی را داشته باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها