|
کدخبر: 210202

تکلیف جدید آموزش و پرورش برای راه اندازی یک سامانه الکترونیکی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تکلیف این کمیسیون برای راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خبر داد.

آموزشی تکلیف جدید آموزش و پرورش برای راه اندازی یک سامانه الکترونیکی

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (سه شنبه ۲۷ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز ادامه بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بررسی شد.

وی افزود: در نشست امروز تا ماده ۱۱ این قانون مورد بررسی قرار گرفت که براساس مصوبه امروز وزارت آموزش و پرورش مکلف شد حداکثر ظرف مدت ۶ ماه سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را راه اندازی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: براساس ماده ۹ این طرح مقرر شد تمامی آمار کارکنان، دانش آموزان، فضا، تجهیزات آموزشی، مجوزهای تاسیس و راه اندازی، شاخص های ارزیابی، میزان شهریه، درآمدها و هزینه های آن ها و هر نوع تسهیلات و حمایت های دریافتی را به طور جامع، دقیق و شفاف در این سامانه درج کند.

حاجی پور گفت: همچنین براساس بندی از ماده ۱۱ این طرح مقرر شد آموزگاران دوره ابتدایی تمام وقت محسوب شوند و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته تعیین شود تا در نشست بعدی کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع شود. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها