|
کدخبر: 209638

هشدار پلیس درباره شبکه شاد

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پی ایجاد اکانت‌های غیرواقعی در شبکه شاد به هموطنان هشدار داد.

آموزشی هشدار پلیس درباره شبکه شاد

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امکان عضویت بدون محدودیت کاربران غیر دانش آموز و معلم در اپلیکیشن شاد، اظهار کرد: سازوکار عضویت در اپلیکیشن شاد مانند بقیه پیام رسان‌ها است و هر فردی با معرفی یک شماره موبایل می‌تواند وارد فضای شاد شود و تنها سازوکار احراز هویت معتبر در این اپلیکشین عضویت در گروه‌های کلاسی با استفاده از کدملی دانش آموز است که متاسفانه این فرآیند هم امکان دورزدن توسط مجرمان را دارد و بعضا مشاهده می‌شود که افرادی به عنوان با سرقت هویت دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و مشکلاتی را برای کلاس فراهم می‌کنند.

سرهنگ رجبی ضمن هشدار درباره فعالیت برخی از افراد سودجو در اپلیکیشن شاد و ایجاد مزاحمت با حساب‌های کاربری جعلی برای کاربران، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که فرآیند فعلی احراز هویت به وجود آورده این است که افراد در شبکه شاد با جعل هویت پشتیبان شاد و یا عناوین مختلف با دیگر دانش آموزان ارتباط می‌گیرد و بعضا در برخی مواقع با هک کردن حساب کاربری دیگر دانش آموزان در اپلیکشین شاد مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات، ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت اینترنتی را رقم می‌زنند.

وی ضمن هشدار بابت حساب‌های کاربری جعلی که تحت عنوان پشتیبان در حال فعالیت در شبکه آموزش دانش آموزی هستند، تاکید کرد: مجرمان تحت عناوین مختلفی اعم از رفع مشکل، احراز هویت و ...، کد احراز هویت دانش آموزان را در اپلیکیشن شاد دریافت می‌کنند و در ادامه اقدام به اجرای مقاصد مجرمانه خود می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن ابزار نارضایتی از وضعیت رسیدگی پشتیبان شاد به گزارش‌های ارسالی و تعامل این مجموعه با پلیس فتا اظهار کرد: دانش آموزان به هیچ عنوان کد‌های هویتی خود در شاد را در دسترس افراد ناشناس نگذارند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی csirc . cyberpolice . ir یا کانال پلیس فتا در شبکه شاد با آی دی PoliceFata گزارش دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر