|
کدخبر: 202400

نظر رییسی درباره استفاده دانش آموزان از شبکه شاد

رییس جمهور درباره استفاده دانش آموزان از شبکه شاد اظهار کرد:‌ اینکه همه دانش آموزان در سراسر کشور به آموزش دسترسی داشته باشند و دانش آموزی بخاطر محرومیت از امکانات و تجهیزات نوین آموزشی از تحصیل محروم نشود، وظیفه ما است.

آموزشی نظر رییسی درباره استفاده دانش آموزان از شبکه شاد

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تفاوت بین استفاده از تجارب دیگران و سندنویسی و نسخه نویسی، اشاره کرد و گفت: ما در موضوعات مهم و بنیادین از جمله تحول در آموزش و پرورش از همه تجربیات دنیا استفاده می کنیم و هیچ حد و مرزی در این زمینه نداریم اما سند نویسی خودمان را داریم و نباید دنبال اجرای سندی برویم که نقشی در تنظیم و تدوین آن نداشته ایم و متناسب با باورها و فرهنگ کشور ما تنظیم نشده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید درمورد سند تحول بنیادین کمک و همراهی کند تا فاصله بین وضع فعلی و وضع مطلوب و مورد نظر را کاهش دهیم و برای ایجاد این تحول همه بخش ها و لایه های آموزش و پرورش باید حس تحول و تحول گرایی پیدا کند و مدارس ما تحول محور و تربیت محور باشد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی و فراهم کردن امکانات لازم برای همه دانش آموزان کشور در بهره مندی از خدمات آموزشی به‌ویژه آموزش مجازی از طریق شبکه شاد در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: اینکه همه دانش آموزان در سراسر کشور به آموزش دسترسی داشته باشند و دانش آموزی بخاطر محرومیت از امکانات و تجهیزات نوین آموزشی از تحصیل محروم نشود، وظیفه ما است.

وی تاکید کرد: جایگاه آموزش و پرورش در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید تعریف شود و مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک بار برای همیشه حل کنیم تا مسئله اصلی آموزش و پرورش ما مسئله مالی و معیشتی نباشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها