|
کدخبر: 208011

رتبه‌بندی معلمان در دولت رئیسی به کجا می رسد؟

اخیرا برخی از معلمان برای اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی برای معلمان شاغل اعتراض کردند.

اخیرا تجمع برخی از معلمان برای افزایش حقوقشان خبرساز شده است. اعتراض معلمان برای اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی برای معلمان شاغل بود. اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته خواسته دیگر معلمان بود.

روز شنبه علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مورد گفت: «رتبه‌بندی معلمان از دغدغه‌های مهم دولت بوده و در حال حاضر در دستور کار است.»

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع رتبه‌بندی معلمان اشاره شده است اما تاکنون این رتبه‌بندی اجرایی نشده است. پیش از این در سال ۹۴ مرحله اول آن اجرایی شد اما طولی نکشید که مقامات گفتند ردیف بودجه نداریم و اجرای این طرح به تعویق افتاد. این طرح، معلمان را بر اساس شایستگی، صلاحیت و تجربه تقسیم‌بندی می‌کند.

طرح رتبه‌بندی معلمان سال‌هاست که بلاتکلیف مانده و البته هر بار وعده بررسی آن توسط نمایندگان مجلس داده می‌شود. حالا هم به مجلس یازدهم رسیده است.

حقوق معلمان در ایران چقدر است؟

در گزارشی به مقایسه حقوق معلمان ایران با برخی از کشورها پرداخته ایم. بر اساس این گزارش حداقل حقوق و دستمزد سالانه یک معلمِ تازه‌کار و بدون تجربه در «لوکزامبورگ»، کشوری با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در قلب اروپا، حدود ۷۰ هزار دلار است. البته معلمان با تجربه‌تر در این کشور، سالانه تا ۱۲۴ هزار دلار هم حقوق و دستمزد می‌گیرند.

در سوییس نیز بالاترین دستمزد پرداختی به معلمانِ حرفه‌ای در مقطع ابتدایی، سالانه حدود ۸۶ هزار دلار است.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    هاشمی رفسنجانی برای تنها قشری که ارزش و احترام قائل نبود و به وضعیت معیشت و حقو ق آنها توجهی نداشت ، فرهنگیان جامعه بودن د .بانی و باعث این اختلاف طبقاتی، تبعي ض، اختلاس ، تورم ، کاهش ارزش پول ملی و هزاران بدبختی دیگه اون ملعون بوده و بس .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها