|
کدخبر: 206024

پشت پرده عزل مدیران در آموزش‌وپرورش

مدیر آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه در حالی با حرف‌های ضدونقیض از سمتش عزل شده، که جایگزینش نیز این مسئولیت را قبول نکرده است.

پس از انتشار خبر برکناری مدیر آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه در فضای مجازی حرف‌های ضدونقیضی در خصوص این تغییر مطرح شد، به‌طوری‌که محمدرضا قرائی مدیر برکنار شده آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه علت عزلش را دخالت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فشار به مدیرکل و رفتنش به سفر زیارتی کربلا در ایام اربعین را عنوان می‌کند، اما مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی این تغییر را یک‌ روال طبیعی و بدون دخالت ذکر کرده است.

مدیر برکنار شده آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه با اشاره به لغو حکم مدیریتش در آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه گفت: سفر زیارتی‌ام به کربلای معلی در ایام اربعین بهانه‌ای شد تا پیگیری و دخالت‌های یک و نیم ساله نماینده مردم تربت‌حیدریه و فرماندار این شهرستان با موافقت مدیرکل آموزش‌وپرورش ابلاغ مدیریتم در این شهرستان لغو شود.

محمدرضا قرائی در پاسخ به سؤالی که روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اعلام کرده که این تغییر بنا به درخواستش بوده است، این موضوع را تکذیب کرد و یادآور شد: پیش‌ از این هیچ‌گونه درخواستی از سوی اینجانب برای جابه‌جایی صورت نگرفته و لغو حکم از سوی مدیرکل به بهانه سفر کربلا و با دخالت فرماندار و نماینده مردم بوده است.

وی اذعان کرد: تغییر در آموزش‌وپرورش آن‌هم در مهرماه که اوج فعالیت آموزش‌وپرورش است و باید برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس صورت گیرد نشان از فشارهای بیرونی دارد.

مدیر جدید آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه نیامده، رفت!

مدیر آموزش‌وپرورش زاوه که روز گذشته طی حکمی از سوی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه منصوب‌ شده بود، در پیامی انصراف خود را از قبول این مسئولیت اعلام کرد.

در پیام محمدحسین عابدی که در فضای مجازی منتشر شده است، آمده است: «اینجانب هیچ‌گونه درخواستی مبنی‌بر قرار گرفتن در چنین مسئولیتی نداشته‌ام و با احترام کامل به مرجع محترم تصمیم‌گیرنده و منتشرکننده خبر بارها با صراحت کامل اعلام کرده‌ام که چنین مسئولیتی بر دوش حقیر گذاشته نشود.

تا هر زمان که تکلیف خدمت در شهرستان زاوه برعهده حقیر باشد همچنان به خدمتگزاری به مردم شریف و جامعه فرهنگیان فرهیخته شهرستان زاوه ادامه خواهم داد و بر این باورم همه جای ایران سرای من است و به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در مناطق محروم افتخار می‌نمایم.»

جابه‌جایی مدیر آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه ارتباطی به سفر اربعین ندارد

همچنین مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز در واکنش به برخی مطالب منتشرشده در خصوص جابه‌جایی مدیر آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه گفت: مدیر سابق آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه از مدیران باسابقه و توانمند آموزش‌وپرورش است که قبل از بازگشایی مدارس درخواست جابه‌جایی خود را داشت.

مجیدی با بیان اینکه جابه‌جایی در آموزش‌وپرورش روالی طبیعی است و دخالتی در آن نبوده است، تأکید کرد: ابتدا قرار بود معاون اداره به‌عنوان سرپرست موقت معرفی شود اما با توجه به اینکه وی تمایلی به قبول این مسئولیت نداشت، مدیر آموزش‌وپرورش زاوه به‌عنوان سرپرست آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه معرفی شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها