|
کدخبر: 203142

گسترش نیوز گزارش می دهد:

جزئیات بازگشایی مدارس در مقاطع مختلف

بوی ماه مدرسه به مشام می رسد و این روزها صحبت از چگونگی بازگشایی مدارس به دغدغه اصلی والدین دانش اموزان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش تبدیل شده است.

 از اسفند ۹۸ که کرونا وارد ایران شد آموزش حضوری مدارس جای خود را به آموزش مجازی در شبکه شاد داد که همین امر باعث افت کیفیت آموزش در کشور شد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص افت محسوس کیفیت آموزش دانش آموزان گفت:‌ در زیست بوم جدید و به دلیل کرونا، همه بخش‌ها خسارات دید که برخی قابل جبران است اما خسارت‌هایی که نظام تعلیم و تربیت در این دوران دید به راحتی قابل جبران نیست؛ یک مورد آن، افت کیفیت آموزش است.

حال آموزش و پرورش به دنبال بازگشایی مدارس و آموزش حضوری است که با واکسیناسیون ۹۰ درصدی فرهنگیان و همچنین برنامه واکسینه شدن تمام دانش آموزان و باقی معلمان این امر دور از دسترس نیست.

اولین گروهی که شامل بازگشایی مدارس می شوند مدارس روستایی و عشایر هستند، مدارس روستایی و عشایر از روز شنبه سوم مهرماه آموزش‌ها را به‌شکل حضوری آغاز کنند زیرا این مدارس به‌دلیل جمعیت پایین و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند آموزش حضوری فعالیت خود را از سر بگیرند.

کلاس اولی ها هفته ای یک روز به مدرسه می روند

دومین گروه کلاس اولی ها هستند که جشن شکوفه های خود را در روز پنجشنبه اول مهرماه به صورت حضوری برگزار می کنند و پس از آن  حداقل یک روز در هفته  باید به مدرسه بروند.

حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نومحصلان باید با فضای مدرسه و معلم آشنا شوند گفت: کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در مناطق مختلف در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری، تدریجی خواهد بود، تعداد دانش‌آموزان و شرایط مدرسه مدنظر است و اختیار را به شورای مدرسه داده‌ایم و مدارس می‌توانند درخواست حضوری بودن را به مناطق آموزش و پرورش ارائه کنند.

در سایر مقاطع تحصیلی که جمعیت دانش آموزان بیشتر است سال تحصیلی با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی آغاز می شود در همین خصوص وزیر آموزش و پرورش روز گذشته با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت است اظهار کرد: الگوی بازگشایی تدریجی مطابق با سیاست ستادملی کرونا را نیز به مدارس ابلاغ کردیم و مدارس آماده می‌شوند تا کم کم زمینه حضور دانش آموزان را مهیا کنند.

آموزش مجازی باید در نهایت به مدت ۱۵ روز تا یک ماه باشد

صبح امروز نیز آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تمهیدات درباره بازگشایی مدارس با توجه به واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان اتخاذ شده است و نباید آموزش مجازی تا آخر سال ادامه یابد، اظهار داشت: جای نگرانی نیست، واکسیناسیون انجام شده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزشی می‌توان سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: آموزش مجازی باید در نهایت به مدت ۱۵ روز تا یک ماه باشد و بعد از یک ماه  به آموزش حضوری و یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی تبدیل شود و حتماً باید آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی داشته باشیم

با توجه به تاکیدات رییس جمهور و آنچه که از روند واردات واکسن به کشور بعد از استقرار دولت سیزدهم به نظر می رسد این است که مدارس احتمالا از آبان کم کم فعالیت حضوری خود را از سر می گیرند. همچنین با توجه به آمار واکسیناسیون در کشور که شامل والدین، معلمان و دانش آموزان می شود آذر ماه شاهد بازگشایی کامل مدارس خواهیم بود.

 

ارسال نظر