|
کدخبر: 196495

کوچکی نژاد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وزارتخانه دولت است

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملتبا بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت است، گفت: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی در کشور با داشتن ذینفعان میلیونی است.

آموزشی کوچکی نژاد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وزارتخانه دولت است

جبار کوچکی نژاد با اشاره به تغییر و تحولات در دولت و تعیین استانداری توانمند و مدبر برای گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر وزیر کشور در حال نظام بخشیدن به بدنه ساختاری وزارت کشور است و احتمالاً از هفته‌های آینده تغییرات در بدنه استانداری‌ها آغاز می‌شود که در آن فرصت حتماً برای تعیین و آغاز به کار استاندار جدید در گیلان رایزنی‌هایی را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که استان گیلان دارای ظرفیت بی‌نظیر در نیروی انسانی نخبه و تحصیل‌کرده است و انقلابی بودن و مدبر بودن آن‌ها نیز بر همه ثابت‌شده اما متأسفانه در کابینه ۱۹ نفر هیئت دولت سیزدهم از این استان کسی حضور ندارد، بیان کرد: طبیعی است که انتخاب مردمی رئیس‌جمهور از یک منطقه‌ جغرافیایی یا حوزه مدیریتی، عرفا، مسیر را برای ورود نخبگان و متخصصین همان منطقه فراهم می‌کند فلذا، اکنون نیز ما شاهد هستیم کسانیکه در بدنه دولت مسؤولیت دارند از ستاد اجرایی و سایر بخش‌هایی بوده‌اند که رئیس‌جمهور در آن پیش‌تر فعالیت داشته و این امری طبیعی است.

 نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای به‌کارگیری نخبگان و مدیران توانمند استانی جهت تصدی مناسب سطوح معاون وزیر، وارد رایزنی با وزرا شده‌ایم، گفت: در تلاشیم تا با رایزنی‌هایی که روزانه حداقل با سه وزیر داریم افراد متخصص و مجرب را که سال‌ها در مناسب مختلف به مردم خدمت کرده‌اند را به وزرا پیشنهاد و یا حتی در سطوح رؤسای سازمان‌های ملی نیز معرفی کنیم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت است، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی در کشور با داشتن ذینفعان میلیونی است و معرفی وزیر پیشنهادی برای آموزش‌وپرورش بر عهده گروه‌های ارزیاب دولت بوده و هر تصمیمی را که اتخاذ کنند چه در دولت و چه در مجلس، یاری‌رسان خواهم بود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار فعالیت آموزشی مدارس و واحدهای آموزشی از ماه‌های آینده، گفت: هم‌اکنون وزارت خانه مهم آموزش‌وپرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با سرپرست اداره می‌شود که قطعاً یک خلأ محسوسی را نشان می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه مهم و ضروری است، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای وزارت آموزش‌وپرورش، باید فرهنگیان را از شرایط کنونی خارج و از نگرانی‌های ایجادشده، بیرون بیاورد.

منبع: فارس

ارسال نظر