|
کدخبر: 195625

بحث رتبه بندی معلمان بار دیگر کنار گذاشته شد؟

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کشور گفت: دولت سیزدهم باید به آموزش و پرورش نگاه تحولی داشته باشد.

آموزشی بحث رتبه بندی معلمان بار دیگر کنار گذاشته شد؟

حمیدرضا معروفخانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در میزگرد مجازی « مهمترین مطالبات مردم و دانشجویان از دولت سیزدهم» که از سوی این خبرگزاری برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی لزوم شناخت دقیق الویت ها برای حل و بهبود شرایط کنونی به دست دولت تازه نفس سیزدهم مسئله مهمی است که با طرح مسئله، جمع بندی نظرات مختلف و با کارشناسی های دقیق تسهیل می‌شود .

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به بحران موجود در حوزه های مختلف نیازمند انتخاب مدیرانی شایسته، مستعد و توانمند متناسب با نیازمندی ها و معضلات جامعه است.که در قدم اول شخص رئیس جمهور و در گام دوم نمایندگان مردم باید بار امانت آرا مردمی را با دادن رای اعتماد به افراد توانمند و لایق به شایستگی بپردازند.

معروفخانی تاکید کرد: مسائل معیشتی و اقتصادی خانواده، تعطیلی بخش عمده ای از کسب و کارها، سو مدیریت، رانت و فساد، مسائل مرتبط با شیوع و گسترش سویه های مختلف ویروس کرونا، مسائل زیست محیطی، تورم، تحریم، بیکاری و .... از سویی و از سوی دیگر وجود مشکلات عدیده در نظام آموزشی و تربیتی کشور موجب شده که جز با رسیدگی و تلاش گسترده و همه جانبه‌ عملا بهبود وضعیت میسر واقع نخواهد شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این بین آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین جریان تربیتی و زیر بنای مسائل اجتماعی نقش غیرقابل انکاری در پیشبرد اهداف داراست که متاسفانه به سبب ضعف‌های مدیریتی و ساختاری همواره مورد بی توجهی ها قرار گرفته که خود این سبب شده موضوع آموزش و پرورش در امور سیاست گذاری ها با سیاست زدگی روبرو شود.

وی افزود: این در حالی است که آموزش و پرورش وزارتخانه ای است که بیشترین کارمند را تحت پوشش خود دارد و مسئلان گاهی با نادیده گرفتن این کارخانه انسان ساز، به آن به چشم مصرف کننده نگاه می کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: مهمترین مسئله‌ای که در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش وجود دارد پذیرش نگاه تحول گرایانه در این وزارتخانه از سوی شخص رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه است. تحول گرایی و تحول خواهی در آموزش و پرورش شامل موارد مختلفی از جمله ساختار آموزشی، نوع مدیریت و نوع نگاه به مسائل این حوزه را در برمی گیرد.

وی گفت: بحث رتبه بندی معلمان که از سال ۹۰ با هدف ارتقای کیفیت آموزشی به تصویب رسید اما تنها دست مایه فریب و وعده های دروغین مسئولین شد و امروز بعد ازگذشت چندین سال با وجود فوریتی که در تصویب بودجه و اصلاحات آن صورت گرفت به علت عدم تامین بودجه بار دیگر کنار گذاشته شد که باید به صورت تخصصی بررسی تا مشکلات آن حل و به اجرا منجر گردد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ناعدالتی های آموزشی  بحث دیگری است که از ابتدا برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسی ناقض حقوق تحصیل رایگان دانش آموزان بوده و با گذشت زمان به جای ترمیم و بهبود، شکاف طبقاتی بین اقشار را عمیق تر کرده و عملا آینده ای پولی برای دانش آموزان ترسیم کرده است، به گونه ای که در آمار قبول شدگان کنکور سراسری به طور کامل شاهد آن هستیم.

معروفخانی ادامه داد: مسئله عدالت آموزشی و کم برخورداری امکانات آموزشی در مناطق محروم موضوعی است که با شیوع کرونا بیش از پیش خود را نمایان کرد که حاصل آن، ترک تحصیل بخش قابل توجهی از دانش آموزان در این ایام شد.

وی افزود: اگرچه از شان و جایگاه معلمان بسیار شنیده شده اما معیشت معلمان موضوعی است که به زندگی و جایگاه معلمان دهن کجی می‌کند و باعث می شود یک معلم برای رفع نیازهای معیشتی خود چند شغل داشته باشد و نتواند وقت و انرژی لازم را به دانش آموزان اختصاص دهد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: با وجود همه این مصائب و عقب ماندگى ها، دولت سیزدهم و شخص دکتر رئیسی در صورتی می تواند با مدیریتى کارآمد و جهادى در زمینه هاى مختلف علمى، فرهنگى و اقتصادى موفق عمل کند، که از دانش متخصصان و مشورت با دلسوزان و همت مضاعف آنان بهره بگیرد تا این امر میسر شود.

وی گفت: به همین جهت برگزارى این جلسات را مغتنم می شماریم و امید داریم با بهره گیرى از خروجى مناسب وظایف خود را نسبت به مسلمانان ایران و جهان و همچنین حکومت اسلامى مان به خوبى انجام بدهیم.

منبع: فارس
  • ار ارسالی در

    بچه برو توچه کاره معلمانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها