|
کدخبر: 193161

نظر فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره وزیر پیشنهادی دولت

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، از اعلام نظر این فراکسیون درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در هفته آینده خبر داد.

آموزشی نظر فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره وزیر پیشنهادی دولت

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم اظهار داشت: فراکسیون فرهنگیان پژواک صدای ۲ میلیون فرهنگی و ۱۴.۵ میلیون دانش آموز، نظر نهایی را در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم چیست، گفت: با توجه به عضویت ۱۲۰ نماینده فرهنگی در این فراکسیون،  و حساسیت همه نمایندگان، ضمن ارتباط گسترده با فرهنگیان و خانواده ها و تشکل های فرهنگی، نظر نهایی را در این مورد اعلام می‌کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: برنامه های وزرای پیشنهادی از جمله دکتر باغ گلی در کمیسیون های مختلف، در هفته جاری مورد بحث وبررسی قرار گرفته است، اما به صورت ویژه و تخصصی هفته آینده دیدگاهها ونظرات وبرنامه های وی، به همراه سایر مولفه های تاثیرگذار در فراکسیون فرهنگیان تحلیل  و ارزیابی خواهد شد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه فراکسیون فرهنگیان یکی از تخصصی‌ترین و مقتدرترین فراکسیون های مجلس است، گفت: نمایندگان مردم در این فراکسیون، در کنار بازخوردهایی که از موکلین خود و متخصصین این حوزه دریافت کرده اند، برنامه ها ودیدگاههای وزیر پیشنهادی را با در نظر گرفتن  اسناد  فرادستی به عنوان نقشه راه، تبیین چشم اندازهای تعلیم و تربیت کشور بر اساس وضعیت موجود، شناخت دقیق مسائل سیستم آموزش وپرورش و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات با در نظرگرفتن ظرفیت های دولت، توان بکارگیری فرهنگیان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و سایر شاخص های توسعه آموزش و پرورش پویا و تاثیرگذار بررسی می شود.

وی افزود: در کنار برنامه های کاندیداهای تصدی وزارت، توان اجرای برنامه های ارائه شده، توسط هریک از وزرای پیشنهادی، براساس سوابق اجرایی و شواهد عملکردی آنها در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مدنظر نمایندگان بوده است و این مولفه برای همه وزراء یکی از مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسط نمایندگان مردم محسوب می شود.

حاجی بابایی گفت: روند ارزیابی برنامه های وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم امروز در کمیسیون های تخصصی به پایان می رسد و هفته آینده از شنبه تا سه‌شنبه به صورت دو الی سه نوبت کاری در صحن علنی مجلس بررسی ها ادامه خواهد یافت.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: فراکسیون فرهنگیان نیز در کنار جلسات صحن علنی به صورت ویژه تشکیل جلسه می دهد و بصورت تخصصی اعلام نظر می کند.

وی تاکید کرد: نظر نهایی نمایندگان فرهنگی با اجماع بعد از این جلسات در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش اعلام خواهد شد.

حاجی‌بابایی به  فرهنگیان و خانواده های دانش آموزان اطمینان داد، مجلس و به تبع آن فراکسیون فرهنگیان، برخاسته از اراده ملت بزرگ ایران است و اصلی ترین شاخص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، پاسخگویی به مطالبات و مردمی بودن برنامه هاست.

وی افزود: در شرایط کنونی دولت سیزدهم را باید کمک کنیم تا بتواند، با شناخت مسائل اصلی کشور و ارائه راهبردهای علمی و کار جهادی، زیرساخت‌های لازم برای افزایش اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی را با جلب مشارکت مردم فراهم سازد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها