|
کدخبر: 192284

شیوه نامه استخدام فرهنگیان تغییر خواهد کرد؟

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اصلا نظام استخدام فله‌ای در آموزش و پرورش کشورهای پیشرو وجود ندارد، گفت: باید خط قرمز ما مسأله تعهد به کیفیت آموزشی نسل‌مان باشد.

آموزشی شیوه نامه استخدام فرهنگیان تغییر خواهد کرد؟

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره ماده ۲۸ و نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نگاه صفر و یکی ما به موضوعات مشکل‌دار است؛ مشکل هم این است که ما باید همین الان به افراد بگوییم یا استخدام هستید یا نیستید؛ آیا حالت سومی وجود ندارد؟

وی افزود: مثلا نیروی انسانی برای آموزش و پرورش نیاز داریم و از دانشگاه فرهنگیان هم به اندازه نیاز نیرو نیامده است و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر با آزمون باید نیرو بگیریم؛ این افراد را می‌آوریم و  دوره فشرده سه ماه می‌گذاریم، بعد آزمون نهایی می‌گیریم و به داخل آموزش و پرورش می‌فرستیم. 

باغگلی ادامه داد: یک مقدار سهل‌تر به قضیه نگاه کنیم؛ وقتی شما دوره سه ماهه برای پختگ یک فردی می‌گذارید یعنی نمی‌خواهید او را توانمند کنید. در دوره سه ماه هیچکسی توانمند نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهید دوره را فشرده کرده و صفر و یکی کنید، دعوا می‌شود، گفت: می‌گوییم تنها  کریدور ورود به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و شما که در دانشگاه فرهنگیان نبوده‌اید، دو، سه سال طول می‌کشد متوجه شویم که می‌توانید جذب آموزش و پرورش شوید یا خیر؛ بنابراین اکنون شما را مشروط وارد سیستم می‌کنیم. این را هم شفاف می‌کنیم تا همه مطلع باشند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شرایط،  نه اینکه بعد از سه سال از افراد آزمون بگیریم بلکه هر چند ماه یکبار، آنها را در حین آموزش تست می‌کنم  و هرجایی که کیفیتشان به اندازه مطلوب نبود، حذف می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اصلا نظام استخدام فله‌ای در کشورهای پیشرو در آموزش و پروش وجود ندارد، اظهار کرد: در کشورهای پیشرو در هر موقعی که بخواهید برای معلمی تقاضا می‌دهید اما باید هفت خان رستم سلامت روان و جسمانی را طی کنید و  بعد مرحله آزمون اولیه دارند که اصلا مردودی وجود ندارد ولی باید مراحل را طی کنید.

باغلگی اضافه کرد: یکی از دوستان بنا به موضوعی ۱۰ سال در یکی از این کشورها زندگی می‌کرد؛ تعریف می‌کرد که می‌خواستم مشاور در مدرسه شوم؛ بعد از طی مراحل اولیه، به مصاحبه رسیدم که 5، 6 نفره نشسته بودند و سؤال می‌پرسیدند و بعد گفتند «ارزیابی‌ات از سؤال‌ها چیست»، گفتم که «پاسخ های خوبی نداشتم» گفتند «تو رد نشدی اما آماده نیستی». مجموعه‌ای از مقالات و کتاب‌ها را ارائه دادند و گفتند برو بخوان و هر وقت آماده شدی، وقت بگیر و برای مصاحبه بیا. 

وی افزود: وقتی فرد بعد از این مراحل مورد پذیرش قرار می‌گیرد، تازه کمک معلم می‌شود و  تحت نظارت معلم حرفه‌ای فعالیت می‌کند همه کار کلاس را انجام می‌دهد و هر چند وقت  یکبار چک می‌کنند که  اگر صلاحیت کافی نداشته باشد یا کیفیت فعالیتش افت شدید کرده باشد، بدون تعارف خداحافظی می‌کنند و اگر هم صلاحیت داشته باشد، پیش می‌رود که معلم خبره و ... می‌شود. 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: ما چه کردیم؟ در یک دوره زمانی، افرادی را وارد آموزش و پرورش کردیم و بعد رفتیم خوابیدیم؛ بعدا دیدیم عده‌ای  بازنشسته می‌شوند و ۳۰۰ هزار نیرو کم داریم. با این نوع استخدام کردن، تضمین عدم کیفیت ۳۰ سال آینده را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید خط قرمز ما مسأله تعهد به کیفیت آموزشی نسل‌مان باشد، تصریح کرد: در این صورت، به همین دلیل مجوز پیدا می‌کنیم که غربالگری معناداری انجام دهیم یعنی ما افراد را به شرط تضمین کیفیت جذب می‌کنیم ولی اگر این فرد نخواست با نتوانست، آیا دلیلی دارد که ۲۸ سال دیگر با ما همراه شود؟ مطمئن هستم که قابلیت رایزنی برای این روش وجود دارد. 

 

منبع: فارس
  • محسن ارسالی در

    اصلا تائید نمی شی.
    شما هنوز ی ساع ت تدریس در دبستان و دبیرستان نداری نظر ن ده .
    اگر تائید بشه معلومه ک رئیسی هم اهل باند بازیه و دنبال رضایت خداوند متعال نیست.

  • محمد ارسالی در

    سلام بامدرک کارشناسی مدیریت جهانگردی میتونم در ازمون شرکت کنم؟

  • ناشناس ارسالی در

    اقای وزیرتوکه ازخوبی های اموزش اون وراب میگی کیفت زندگی امیدبه زندگی رتبهرعم وعص ه کشوردرسطح جهان ایناروبگوتوامدی انشالله هرچه قبلی هارشته کردن توپنبه کن چون وقت داری چندسال بعددیدی نشدبهونه زیاده توای ن وزارت خونه

  • سمیه کمری ارسالی در

    با سلام ، واقعیتش اینکه ک آموزش و پرورش و دولتمون اصلا ب فکر اون بدبخت بیچاره ها ک معذرت می‌خوام فقط خر خونی کردن الآنم ی مدرک ارشد دارن و دارن در ب در دنبال ی کار میگردن و الآنم سنشون رفته بالا نیست ن گناه من ک هیچ سهمیه آیی ندارم و هر سال واسه استخدامی شرکت میکنم درصدام هم بد ن یستند ولی چون سهمیه آیی ندارم و یا بعضاً سنم تقاضا نامیده باید بشینم و افسرده بش م چرا واسه خانواده های شهید و جانباز سن مهم نیست ولی واسه ی فرد عادی ی روزم مهمه لطفا اینقدر آموزش و پرورش و استخدامیا ب سن گیر نده تا ی بدبختی مثل منم ک الان ۳ ۸ سالم شده یکم امید ب زندگی داشته باشه

  • م ارسالی در

    می می داند که لایق چنین پستی نیستی

  • مصطفی ارسالی در

    بله دوباره شروع شد اون گروه رفتن این گ روه اومدن رئیس جمهور عوض شده مملکت عوض نشده که تا کی هرکسی از راه میرسه تصمی مات قبلی رو عوض میکنه!!!

    • اب ارسالی در

      تولیاقت مدیر مدرسه را نداری این رئسی با وزرای ضعیف مثل تو که یه ساعت تدریسنداری کشور را فلج خواهدکرد یه وزارتخونه مهم دست نا اهل

    • ناشناس ارسالی در

      خبری بز دل نترس ارسال کن

  • نیکو ارسالی در

    بهتر است ابتدا ایشان خودشان از فیلتر هایی که معلمان ماده ۲۸ رد می شوند ، عبور کنند. فکر نمی کنم حتی از بخش صحبت با روان شناس موفق خارج شوند، باقی مراحل که مربوط به سواد تخصصی فرد در تدریس است بماند.
    بعد در مورد استخدام ماده ۲۸ که از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های دولتی ، اون هم با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند صحبت کنند.
    استخدام فله ای، استخدام افرادی است که از هیچ فیلتری بدون هیچ آزمونی وارد آموزش و پرورش می شوند که البته این افراد جز خواص هستند و نیاز به فیلتر و آزمون ندارند.

  • ناشناس ارسالی در

    حرف شما زمانی درست خواهد بود که تمام امکانات رو به مدارس و دانش آموزان داده باشید و معلمها هم فقط یک شغل داشته باشند نه دو یا سه شغل.

  • علیرضا نیکرو ارسالی در

    برای آموزش معلمان یک ترم تحصیلی کافی است

  • ناشناس ارسالی در

    چه آرمان گرا!
    کاش همه ی مملکتمون ا ین طور بود.
    از همین الان شروع کنیم به ارزیابی افراد از جمله معلم، کارمندان سازمان ها و رئیس روسای دیگر و ... در صو رت نداشتن صلاحیت عزل شوند.

  • مریم جلالی ارسالی در

    ما در اهواز ۸ سال در مدلرس به عنوان سرایدار نیروی آزاد خدمت داریم ولی بدون حقوق وبیمه لطفلا استخدام این قشر امانتدار اموال دولت را تعیین وتکلیف کنید

  • ناشناس ارسالی در

    نه به باغلگی باغ گلی در بدنه اموزش پرورش نبوده که درد این قشرا بدونه

    • مهین ارسالی در

      خوب نحوه استخدام معلمین رو با کشورهای
      خارج مقایسه کردند حقوق و مزایای معلمان کشورهای دیگه رو هم با کشور خودمون مقایسه کردند این آقای بعد از این وزیر؟

  • -خانم معلمین مدارس غیرانتفاعی مناطق محروم ارسالی در

    باسلام وقتی خانم معلمین مدارس غیرانتفاعی شهرستان محروم ابتدایی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در رشته آموزش پيش دبستانی هستند گزینش آنها توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد حالا بعد مدتی ثابت می‌ شود که آموزش و پرورش استخدام وجذاب آنها هیچ برنامه ندارد ونظارت آنها ضعیف است خانم معلمین که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در رشته آموزش پيش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس ابتدایی غیر انتفاعی مناطق محروم مشغول تدریس هستند و کار عملی انجام دادن کوله‌باری از تجربه دارند به امید استخدام در آموزش‌وپرورش وپرورش با حقوق کم و بیمه نصف نیم بدون هیچ گونه نظارتی و قراردادهای سوری بخاطر ترس از بیکار شدن مجبورند که سکوت کنند ظلم به این قشر محروم نکنید با استخدام این جوانان خدمت بزرگی به این جامعه فرهنگی کنید وهیچگونه امتیازی ندارند

  • زهرا ارسالی در

    جناب محترم کسانی که در دانشگاه های غیر ف رهنگیان درس خواندند چرا باید چندسال آزمو ده شوند؟شما اول فکری به حال تربیت علمی و اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان ب اشید که هیچ کدام آنطور که باید پرورش نیا فتند !آنوقت از ماده ۲۸ای ها که سخت ترین مصاحبه ها و آزمایشات را از آنها میگیرید و جانشان را به لبشان می‌رسانید تا پذیرش شوند .کمی فکری به حال جوجه معلم ها کنید اگر فکر رستگاری هستید !!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش همینطوری که امر میفرمایی بود آقای باغ گولی!
    خود شخص تو اول باید تای ید بشی اگه صلاحیت داشتی پست بگیری سپس هر سال کارنامه کاری و اقداماتت رو بررسی کن ند اگه صلاحیت و شایگی داشتی بمون نداشتی با دادن تاوان و ضرر و زیان به سلامت... اگه همون سال اول اقدامات و کارهای ف لان مسئول و رئیس جمهور و ... رو مورد برر سی قرار میدادیم و این که آیا به شعارها و وعده هاش عمل کرده یا نه ....
    اگه دلایلش موجه نبود دادگاهی بشه از کار کنار بره و ...

  • ناشناس ارسالی در

    آقانیامده میخوواهد برگردد به دهه ۶۰وگزین ش های بی مورد بلاتکلیفی نیروی جدیدالاستخ دام این چه راهکاریه اگه حقوق فرهنگیان من اسب باشد معلومه که رتبه های برتر بسمت آم وزش وپرورش میان مشکل ما اینه که افرادی ک ه شناختی ندارند برای فرهنگیان نسخه میپیچ ند

  • ناشناس ارسالی در

    بسیارعالی
    با وجود اینکه فکر میکردم آقای باغگلی نمیتواند وزیر خوبی برای آمو زش و پرورش باشد اینک میبینم که با برنامه هایی که ارائه می‌دهد فردی بسیار باسواد و کاردان است البته اگر به حرفهایش عمل کن د

  • علی متر جمی معلم سابق آموزش وپرورش ارسالی در

    جناب وزیر بهترین کار این است.از معلمین غ یر انتفاعی استفاده کرد..توی آزمون نیرو ب گیری
    در معرض آزمایش باشند.آنهایی ک ه.مناسباموزش وپرورش هستند.جذب کنید.
    وغیر حذر نشوند.مثل مدیران قبل مرتب
    از روش آزمون خطان

  • ناشناس ارسالی در

    کاش فکری به حال این دانشجومعلمان می‌کردی د که فقط برای گرفتن حقوق حین تدریس وارد بدنه آموزش و پرورش میشوند و حتی کارهای ع ملی دانشگاه واقدام پژوهی پدری پژوهی و،،ر امی دهند دیگران انجام دهند این پول به ای نها حرومه والا جوجه دانشجوهایی که هیچ سر شون نمیشه وچون ارهمون اول استخدامن کم کا ری میکنم میگن ما آب ازسرمون گذشته ای کاش به سادگی استخدام نمی‌شدم بچه های کاوه گ ناهی دارن زیردست اینها کاش این قانون دا نشگاه فرهنگیان در مورد این جوجه دانشجوها ی خوش خیال که حالا دیگه استخدامن برداشته میشد حق بچه های ما نیست قانون دانسجوفره نگیان عوض شود

  • ناشناس ارسالی در

    اقای باغگلی برای این پست خیلی جوان هستند بعضی مسائل را در نظرنمی گیرند
    باید مسائل آموزش وپرورش پرورش عمقی
    ف کر کند. نه شخصی.
    معلمان با استعداد و جود دارد تا دیده گرفتهمی شود
    با وجود من سن سالیا من گذشته به عنوان
    یک معلم توی با این طرز تفکر خدا کند
    موفق شود.

  • aaa ارسالی در

    سلام ،میشه بگید این همه جوان‌هایی که درس خواندن ،
    جوان‌هایی که ن پارتی دارن نه سهمیه کجا باید کار کنن !!!!
    آزمون استخدامی میذارید سوالاش از دکترا سخت تر اونم اگه قبول بشی با سهمیه و هزار بی سوالی میذارن که ردتون کنن... .
    ۴ سال تا مقطع کارشناسی درس خوندیم ۲ سال خدمت کردیم ۲ سال هم کشور درگیر کرونا هست۳۰ سالمون شد ،هر جا می ریم میگن سابقه کار، شما بگو ما کار و از کجا شروع کنیم که برامون سابقه بشه ،
    با هزار امید آرزو از خدمت سربازی اومدم حتی مدارس غیر انتفاعی هم نیرو نمی گیرن میگن از نیروهای استخدامی که تو آموزش و پرورش هستن
    استفاده می کنیم چون نه براشون بیمه رد می کنیم و نه ...
    خدا به حق همین عزای امام حسین ... .
    این همه جوون رو تو خونه ها نگه داشتید ن کاری ن ازدواجی .
    شده یه شب خودتونو جای ما بذارید یه شب درد بکشید بفهمید بی پولی یعنی چی ؟؟؟؟


  • باران بهار ارسالی در

    جان مادرت بیخیال فعلا بزار برسی آقای دکت ر مثلا خودتان با شایستگی واسه وزارت انتخ اب شدید یا رابطه.فرهنگی بیچاره فقط مونده تو تعیین تکلیف کنید.یه مدیریت مدرسه را بگیر بخدا از سرت هم زیاده

  • محمد ارسالی در

    سلام،من یه سوال از ایشون دارم شما که میخ واهید وزیر آموزش کشور بشی لفظ فله ای در شأن وزیر آموزش و پرورش نیست،بعدشم نه این که شما هزاران فیلتر رو گذروندین!!

  • Uu ارسالی در

    چند درصد اطمینان میدین ک فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم خودشون نصف ی فارغ التحصیل دانشگاه دولتی علم داشته باشن!؟
    مشکل ما این بود ک دقیقا سال 89 تربیت معلم پذیرش دانشجو نداشت و گرنه با رتبه های خیلیییی بالاتر از ما سالهای بعدش دانشجو گرفتن!
    اونا زحمت کشیدن ما هم زحمت کشیدیم برا درسایی ک خوندیم حقمون استرس و بلاتکلیفی نیس

  • ااا ارسالی در

    آیندمون داره مبهم و مبهمتر میشه!
    ی کی بی تجربه میاد با آیندمون بازی میکنه و میره

  • سمیرامختاری ارسالی در

    ببخشیدتکلیف ماهاچیه ۱۰سال پیش مدرک گرفتی م گوشه ی طاقچه خاک میخوره سن وسالمونم دا ره میگذره مدرک علوم تربیتی دارم

  • ناشناس ارسالی در

    معلم هم مسخره شماست که هر وقت دلت خواست بگی نیا و حذف کنی،متاسفم برای اقای رئیسی با همچین انتخابش،شما اصلا از دوره های م اده ۲۸ چی میدونی؟؟؟؟یک سال طرف هفت خوان رستم و رد میکنه پدرش در میاد تازه اقا بر گشته میگه هر وقت خواستیم حذف میکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    یکی میخواد خودتو تایید صلاحیت کنه!!!

  • یاحسین شهید ارسالی در

    با سلام لطفا برای جذب نیرو از نیروهای غیر انتفاعی استفاده کنید
    نیروهایی هستن که سالهاس با حقوق بسیار کم
    بدون هیچ بیمه ای با رشته مرتبط با سابقه و با تجربه به روز با اموزش و پرورش همکاری میکنند ماهی ۷۰۰ هزار تومان بخدا فقط ۲۰۰ تومن هزینه رفت و آمد هستش

  • محمد رضا ارسالی در


    گویا این که شما رسانه ها حتما میدونید وزیر آموزش و پرورش خواهد شد این همه مورد توجه قرار می دهید .

  • داود ناصری ارسالی در

    کجای کاری عامو هنوز عرق مهر حکمت خشک نشد ه میای نون مردمو میبری ننگ بر شما باد سا لهاست دارین باهمین معلمها اموزش پرورش می چرخونید و حقشون رو میخورد خدا ازشما نگذر ه حرامتون باشه حقوقی که میگیرین چرا این همه سال بفکر نبودین عمر معلما با حقوق چن در قاز به حدر دادین معلم هم به امید رسم ی شدن ایستاده مردم حقشونه اگه اعتراض کنن جون به جونتون کنن کج راه میرید کی میخوا هید با مردم صادق باشید امام زمان بیاد سر همتون رو ببره از شرتون راحت شیم.

  • ناشناس ارسالی در

    اینجور که معلومه ۴ سال دیگه با فانوس دنب ال روحانی میگردیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها