|
کدخبر: 192041

کدام معلمان شامل استخدام در آموزش و پرورش می شوند؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشکل طرح معلم تمام وقت گفت: هنوز پرونده باز است و در حال رایزنی با دیوان عدالت اداری هستیم و فعلا هیچ کدام از احکام طرح معلمان تمام وقت را لغو نکرده‌ایم.

آموزشی کدام معلمان شامل استخدام در آموزش و پرورش می شوند؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، نیروهای پیش‌دبستانی و حق‌التدریس، اظهار کرد: پرونده تمام کسانی که قانون به ما برای استخدام، تکلیف کرده بود، کامل شده است.

وی ادامه داد: از آموزشیاران نهضت سوادآموزی طبق قانون باید آزمون می‌گرفتیم که برگزار شد ولی ۶ هزار نفر اعتراض داشتند که به علت شرایط کرونا نتوانستند در آزمون شرکت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوزی دریافت کردیم که از تعداد باقی مانده دوباره آزمون بگیریم که اخیرا برگزار و پرونده آزمون بسته شد؛ هر فردی قبول شود برای گذراندن دوره به دانشگاه فرهنگیان می رود.

وی با تأکید بر اینکه برای جذب نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران بعد از سال ۹۲ قانونی نداریم، گفت: قرار است به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم دیگر قانون جدیدی وضع نشود.

الهیار ترکمن درباره مشکل طرح معلم تمام وقت نیز بیان کرد: هنوز پرونده باز است و در حال رایزنی با دیوان عدالت اداری هستیم و فعلا هیچ کدام از احکام معلمان تمام وقت را لغو نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: رایزنی‌های ما ادامه دارد و امید است به نتیجه‌ برسد و همان فوق العاده ویژه ۱۷.۵ درصد برایشان ادامه یابد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر