|
کدخبر: 191636

فرهنگیان منتظر ابلاغیه جدید باشند

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد با بیان این‌که خروجی مدارس باید دانش آموزانی خلاق، پرسشگر و متعهد باشد، گفت: نظام‌نامه جدید فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و در انتظار ابلاغ است.

منصور دهقان منشادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور بزرگداشت روز خبرنگار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود با بیان این‌که خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند و نقش مهمی در توسعه فرهنگی عمومی جامعه ایفا می‌کنند، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز مهمترین رکن توسعه هر جامعه محسوب می‌شود و معلم مهمترین رکن آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به رسالت مهم و حساس دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان در تراز انقلاب اسلامی، افزود: دانشگاه فرهنگیان استان یزد با دو پردیس برادران و خواهران در حال حاضر ۳۳۰۰ دانشجو معلم دارد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت: از تعداد کل دانشجویان این دانشگاه ۵۰درصد آقایان و ۵۰ درصد بانوان هستند که ۲۱۰۰ نفر در قالب دانشجوی پیوسته و ۱۲۰۰ نفر دانشجومهارتی مشغول تحصیل هستند.

دهقان وجه تربیتی دانشگاه فرهنگیان را متمایز از دیگر دانشگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: این دانشگاه با برخورداری از ۱۴ عضو هیأت علمی، ۲۵۰ استاد مدعو و ۷۰ کارمند، توجه به مسائل فرهنگی و تربتی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

وی در خصوص فرآیند تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استان یزد نیز خاطرنشان کرد: ۵۰ دصددانشجویان این دانشگاه بومی بوده و مابقی در حقیقت سهمیه آموزش و پرورش دیگر استان‌های کشور هستند که در ۹ رشته ویژه برادران و هفت رشته تحصیلی ویژه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

دهقان با بیان این‌که نظام‌نامه فرهنگیان در حال تدوین است و این مهم در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، تأکید کرد: تلاش برای رسیدن به ایده آل‌های آموزشی و تربیتی اولویت اجرایی نظام آموزش و پرورش در کشور است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد در ادامه با بیان این‌که در سال جدید تحصیلی ۷۰۰ دانشجوی جدید الورود به دانشجویان این دانشگاه اضافه می‌شود، تصریح کرد: جذب دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور از دیگر ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان در استان یزد است.

وی در پایان فعالیت ۵۰ کانون، تشکل و انجمن دانشجویی را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان در یزد دانست و بیان کرد: با توجه به این که خروجی مدارس ما باید دانش آموزانی خلاق، پرسشگر و متعهد باشد، طرح ارزشیابی توصیفی معلمان در وزارت آموزش و پرورش تصویب شده و از این پس قرار است دانشجویان علاوه بر تلاش برای قبولی در دروس در حوزه تربیتی نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها