|
کدخبر: 191519

چرا اجرای لایحه رتبه بندی به تاخیر افتاد؟

امیری می‌گوید: مجلس و دولت باید پاسخگوی بازنشستگان باشند.

آموزشی چرا اجرای لایحه رتبه بندی به تاخیر افتاد؟

امیری (بازنشسته کشوری) گفت: هشت سال قبل، زمانی که پول ارزش داشت و تورم تا این اندازه سرسام‌آور نبود،  از افزایش حقوق باز نشستگان دریغ شد؛ متاسفانه ارسال لوایح رتبه بندی و همسان سازی به روزهای آخر دولت موکول شد که هنوز وضعیتی نامعلوم دارد. اگر سازمان برنامه و بودجه کشور بخواهد به صندوق‌ها اعتبار همسان‌سازی بدهد، همچون مهر ۹۹ نیاز به طرح و لایحه ندارد؛ ارسال لوایح فقط برای اتلاف وقت است.

به گفته‌ی وی، سوالات بسیار قابل طرح است؛ از جمله؛ اگر قانونی نبود، چطور همسان اول مهر ۹۹ را انجام دادند و چرا اکنون مجلس رتبه‌بندی و ‌همسان‌سازی را معطل کرده است و تصویب نمی‌کند؟

امیری ادامه می‌دهد: ماجرا این است که سازمان برنامه و بودجه در تدوین قانون بودجه سال جاری، ردیف بودجه همسان سازی و رتبه بندی را با ۹ موضوع دیگر در یک بند قرار داده است؛ یازده موضوع از جمله همسان سازی حقوق اساتید و رتبه بندی و همسان‌ سازی بازنشستگان را در یک ردیف قرار داده‌اند تا مثل نانوایی هرکسی زودتر آمد و هر کسی آشنا داشت بودجه را ببرد! ضمن این که منبع بودجه این ردیف هم از منابعی است که مشخص نیست تحقق پیدا کند یا خیر! متاسفانه فقط برای همسان‌سازی حقوق هیات های علمی که مورد نظرشان بود سریعا عمل کردند اما باقی را معطل نمودند!

امیری معتقد است باید به سوالات بازنشستگان پاسخ دهند؛  اولا چرا در طی ۸ سال لایحه را نفرستادید؛ ثانیا چرا لوایح رتبه‌بندی و همسان‌سازی را شریک ۹  موضوع دیگر در بودجه نمودید؛  ثالثا چرا منابع پایدار برای این ردیف در نظر نگرفتید تا هر گروهی زودتر اقدام کرد، برنده نباشد؟!

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها