|
کدخبر: 185217

ابلاغ طرح مولدسازی دارایی‌ ها در آموزش و پرورش

دستورالعمل «طرح مولدسازی دارایی‌ها» از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

آموزشی ابلاغ طرح مولدسازی دارایی‌ ها در آموزش و پرورش

دستورالعمل «طرح مولدسازی دارایی‌ها» از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل ، وزارت آموزش‌وپرورش مکلف است؛ باهدف سامان‌دهی، بهینه‌سازی و تبدیل به احسن املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی، بارعایت ملاحظات آموزشی، ازجمله تأمین سرانه فضای آموزشی با پیش‌بینی رشد جمعیت دانش‌آموزی در سال‌های آتی نسبت به اجرای «طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آموزش‌وپرورش» در چارچوب قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

بر این اساس؛ با تأکید وزیر آموزش‌وپرورش، زمینه تحقق اهداف طرح فوق، تحت عنوان «طرح مولدسازی دارایی‌ها» با تشکیل کارگروه‌های ستادی و استانی فراهم و در همین راستا بیش از ۳۵۰۰ ملک از مجموعه املاک و فضاهای آموزشی مازاد شهری و مناطق روستایی احصا و در قالب اطلس جامع سامان‌دهی املاک؛ تدوین و گردآوری شد.

بر اساس این طرح، لازم است مدیران کل استان‌ها ترتیبی اتخاذ دهند که ضمن بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان، تدابیر لازم برای بهینه‌سازی املاک بلااستفاده با اولویت‌های «تجاری‌سازی املاک با نگاه درآمدزایی و کمک به اقتصاد آموزش‌وپرورش»، «مشارکت با بخش‌های درون‌سازمانی»، «مشارکت با بخش خصوصی، تعاونی و غیردولتی» و «تهاتر، اجاره یا فروش» در دستور کار قرار گیرد.

ادارات کل استان‌ها موظف‌اند؛ پس از تعیین تکلیف اسناد مالکیت و تغییر کاربری املاک، نتیجه را جهت جمع‌بندی و انعکاس به مقام عالی وزارت حداکثر تا تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰، به اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ارسال کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها