|
کدخبر: 182777

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشخص شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

آموزشی زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشخص شد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰، اظهار کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری امسال یک میلیون ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر است که از این تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر زن (۵۹.۵۵ درصد) و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر (۴۰.۴۵ درصد) مرد هستند.

او ادامه داد: در مجموع تاکنون یک میلیون ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ داوطلب کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تعداد کارت صادر شده برای گروه آزمایشی ریاضی ۱۴۲ هزار و ۶۲ مورد بوده که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد بوده اند که آزمون آن‌ها صبح فردا (پنج شنبه ۱۰ تیر) برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: برای گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر زن و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد بوده اند و این آزمون هم فردا برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در گروه هنر تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شده است که ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷ هزار و ۷۹۵ نفر مرد هستند. این آزمون هم اکنون در حال برگزاری است.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: تعداد کارت صادر شده برای گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر شامل ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند و این آزمون صبح روز جمعه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

خدایی افزود: تعداد کارت صادر شده برای گروه زبان‌های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ نفر شامل ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند و این آزمون صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: برای برگزاری کنکور سراسر سال جاری تعداد ۴۱۴ شهرستان و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی در سراسر کشور وجود دارد و این آزمون در ۱۱ کشور خارجی برگزار می‌شود.

نتایج اولیه کنکور دهه اول مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش اظهار کرد: مجموع ظرفیت کل آموزش عالی با احتساب سوابق تحصیلی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۹ یک میلیون ۹۰ هزار نفر بود که برای سال ۱۴۰۰ هنوز نهایی نشده است، ولی پیش بینی می‌شود تغییرات زیادی نداشته باشیم.

خدایی ادامه داد: نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه دهه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و انتخاب رشته افراد مجاز نیمه اول مرداد آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: فهرست پذیرفته شدگان نهایی هفته آخر شهریور اعلام می‌شود و کارنامه نهایی انتخاب رشته کنندگان هفته آخر شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

خدایی مطرح کرد: نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ هزار نفر کاهش داوطلب داشته ایم.

معاون وزیر علوم بیان کرد: تجربه موفقی در سال گذشته برای برگزاری کنکور در شرایط شیوع کرونا داشتیم و تعداد حوزه‌ها و شهر‌ها امسال افزایش پیدا کرده است.

پرونده نظام قدیم سال گذشته بسته شد

او گفت: روال کلیه آزمون‌ها این است که کد ملی داوطلبان به وزارت بهداشت داده می‌شود و بعد از ۱۴ روز از گذشت آزمون استعلام لازم صورت می‌گیرد که آیا به کرونا مبتلا شده اند یا خیر.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: بحث پرونده نظام قدیم و جدید سال گذشته بسته شد و سیستم آموزشی کشور نمی‌تواند معطل عده‌ای از داوطلبان محدود باشد تا وارد دانشگاه شوند. بیشتر از سه سال نظام آموزشی کشور خودش را معطل نظام قدیمی‌ها کرد و باید سیستم آموزشی خودش را به روز می‌کرد.

سوالات پیش از کنکور لو نمی‌رود

معاون وزیر علوم درباره دستگیری باند‌های فروش سوالات کنکور ادامه داد: از مجموعه همکاران قوه قضاییه، پلیس فتا و امنیت و ... بابت رصد این مسائل تشکر می‌کنیم. برای حفاظت از آزمون کمیته‌ای تشکیل شد با مدیریت دادستانی و برخی باند‌های فروش سوالات دستگیر شدند. تمام این باند‌ها کلاهبردار هستند و شگردشان هم این است که ۵۰ درصد پول سوالات را ابتدا می‌گیرند و بعدا ارتباط قطع می‌شود. تحت هیچ عنوان سوالات کنکور با توجه به تدابیر حفاظتی قبل از آزمون بیرون نمی‌آید. این کلاهبرداران حتی جلد دفترچه‌های سال گذشته سازمان سنجش را ندارند.

خدایی ادامه داد: تخلفات موردی در حوزه‌ها اتفاق می‌افتد که بدن هیچ گونه اغماضی با آن‌ها برخورد می‌شود. توصیه می‌شود دانش آموزان در دام این گروه‌ها نیفتند و لوازم الکترونیکی سر جلسه آزمون نبرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها