|
کدخبر: 181796

جزئیات جدید روند تصویب لایحه رتبه بندی معلمان

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روند تصویب لایحه رتبه بندی معلمان را تشریح و تصریح کرد: مجلس به دنبال رفع دغدغه‌ معلمان با تصویب این لایحه مهم است.

آموزشی جزئیات جدید روند تصویب لایحه رتبه بندی معلمان

 مهدی اسماعیلی یکی از خواسته‌های دیرینه معلمان را تصویب نظام رتبه بندی معلمان و پرداخت حقوق و مزایا بر اساس شایستگی‌ها دانست و اظهار کرد: کمیسیون آموزش بر مبنای سند تحول بنادین و برنامه ششم توسعه موضوع بررسی لایحه رتبه بندی را آغاز و به دنبال اجرایی کردن این خواسته دیرینه فرهنگیان است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه بتوانیم رتبه بندی را که در راستای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان بوده و توجه جدی به جایگاه علمی آنان دارد را به نتیجه برسانیم و نهایتا این قانونگذاری منجر به ارتقای مقام و منزلت معیشتی معلمان شود، کار مهمی صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بر همین اساس ما در کمیسیون تلفیق، پیش از تحویل لایحه رتبه بندی فرهنگیان به مجلس، بودجه اجرای آن را در لایحه ۱۴۰۰ پیش بینی کردیم و پس از آن کلیات آن را به صورت دو شوری در صحن علنی مجلس به تصویب رساندیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش مجلس به دنبال این هستیم این لایحه به نحوی اصلاح و تصویب شود که مطالبات مد نظر معلمان در آن لحاظ شود و تاکنون نیز طی چندین جلسه کارشناسی اصلاحات مهمی در جهت ارتقای منزلت معلمان صورت گرفته است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: تلاش ما در اصلاح این شیوه‌نامه این است که تمامی معلمانی که شامل  آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند، شامل رتبه بندی معلمان شوند.

منبع: فارس
  • جانباز دفاع مقدس ارسالی در

    سلام چرا رتبه بندی شامل حال دارندگان مدرک کاردانی نمیشود ما شدیدا به این مصوبه اعتراض داریم لطفا اصلاح و پیگیری شود با تشکر

    • بهرام رستمی ارسالی در

      سلام.بنده معاون آموزشی دبستان با30سال سا بقه ودارای مدرک فوق دیپلم آموزش ابتدایی (دارای8سال سابقه مدیریت و معاونت،8سال خد مت در منطقه محروم )میباشم.در طرح رتبه بن دی ضروریست برای امثال بنده تجدیدنظر واصل احات لازم مدنظرقراربگیرد.باتشکررستمی

    • ناشناس ارسالی در

      صدای تان را شنیدم باشه چشم ، به همش رسیدگی می کنم.

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام می گویید تمام معلمان اما درشرایط رتبه بندی اورده اید حداقل مدرک کارشناسی دبیران بامدرک کاردانی چه می شود لطفا در این مورد اطلاع رسانی کنید تا دغدغه این ق شر از فرهنگیان نیز برطرف شود

  • دکتر سید ارسالی در

    با این اوصاف رتبه بندی شامل هیچ کدام از معلمان نخواهد شد. نصر من الله و فتح قریب

  • ناشناس ارسالی در

    چرا شامل کاردانی ها نمی شود

  • علی محمدی ارسالی در

    باسلام و احترام معلمان با سابقه بالا که فاقد مدرک کارشناسی هستند ودر سالهای آخرخ دمت به سر می برند و وقت آن را ندارند که مدرک بگیرند از طریق ساعات ضمن خدمت کسب ک رده استفاده ودر رتبه بندی شرکت داده شوند و همکارانی که 800ساعت ضمن خدمت دارند بر ای آنها یک مدرک بالاتر منظور گردد باتشکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها