|
کدخبر: 166299

آموزش و پرورش به فکر برنامه جدید باشد

با توجه به همزمانی ماه‌های پایانی سال تحصیلی با ماه مبارک رمضان بسیاری از والدین در استان فارس خواهان تغییر برنامه کلاس‌های آنلاین هستند در حالی که آموزش‌وپرورش در این زمینه برنامه‌ای ندارد.

آموزشی آموزش و پرورش به فکر برنامه جدید باشد

حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون است هم برای دولت‌ و هم ملت‌، هر دو امتحان می‌شوند و آزمون عجیبی است سخنان  رهبری می‌تواند برای بسیاری از مسئولان یک درس باشد.

هر چند در روزهای پایانی مسئولیت دولت قرار داریم اما امر آموزش این روزها دستخوش ویروس کروناست و گویا مسئولان آموزشی عطا تربیت و تعلیم را به لقای آن بخشیده‌اند.

در این روزهای ماه مبارک رمضان کلاس‌های آنلاین دانش‌آموزان مانند گذشته در حال گذرا است و گویی مسئولان آموزشی برای برگزاری کلاس‌ها در این روزها برنامه‌ای ندارند و آن را به اولیا سپرده تا خودشان تصمیم‌گیری کنند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با توجه به اینکه برای تغییر کلاس‌های آنلاین دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان تاکنون از سوی اولیا هیچ مراجعه‌‌ و درخواستی وجود نداشته است، بنا بر این شده که کلاس‌ها به روال قبل برگزار شود.

محمد فیاض‌پور می‌گوید: با وجود اینکه برای تغییر کلاس‌ها در ماه رمضان هیچ بخشنامه‌ای از سوی وزراتخانه ابلاغ نشده، تصمیم‌گیری را به شورای مدارس واگذار کرده‌ایم تا آنها خودشان در این امور تصمیم‌گیر باشند.

وی با تاکید براینکه به شورای مدارس سپرده شده تا چنانچه در هر خانواده اولیا شاغل باشد و برای برگزاری کلاس‌های آنلاین با مشکل مواجه شود موضوع را در شورای مدارس مطرح کنند تا برای رفع آن تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

فیاض‌پور بیان کرد:در شرایط فعلی آموزش حضوری در مدارس به طور  صددرصد برگزار نمی‌شود و همچنین از تعداد کل جمعیت دانش‌آموزی فارس فقط برای بیست درصد آنها کلاس حضوری برگزار می‌شود و در مناطق عشایری و مناطقی که برای دسترسی به کلاس‌های آنلاین با مشکل مواجه هستند تولید محتوا تهیه شده تا این مدت جبران بشود.

ضرورت تغییر  برگزاری کلاس‌ها درماه رمضان

به گفته امینی  یکی از اولیا دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در شیراز، کلاس‌های آنلاین نمی‌تواند با کیفیت حضوری برگزار شود و به نظر می‌رسد ضرورت دارد مسئولان آموزش وپرورش برای این مهم به صورت علمی و کارشناسی شده تصمیم‌گیری کنند تا پایه تحصیلی دانش‌آموزان ضعیف نشود.

وی گفت: ضرورت داشت مسئولان در این ماه برای تغییر ساعات کلاس‌ها برنامه‌ریزی و به مدارس ابلاغ کنند تا اولیا در این ماه مبارک بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

آذری یکی دیگر از والدین می‌گوید: از آنجایی که فرزند من در یک مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کند با توجه به مبلغ دریافت شهریه به نظر می‌رسد اولیا در این امور تصمیم‌گیری می‌کنند تا مدیران مدرسه؟

 وی که نخواست نام مدرسه را مطرح کند، می‌افزاید: با توجه به اینکه هرکدام از مدارس یک مبلغ شهریه را برای ثبت‌نام دریافت می‌کنند طبیعی است در این امور تصمیم‌گیری از سوی آموزش وپرورش باشد تا شرایط برای والدین دشوار نشود.

به نظر می‌رسد با توجه به ماه مبارک رمضان و برنامه عبادی والدین و برخی از دانش‌آموزان باید برای برگزاری هرچه بهتر این ماه مبارک و ترویج فرهنگ روزه و روزه‌داری در بین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مدونی از سوی آموزش و پرورش انجام می‌گرفت تا تمام مدارس استان بتوانند در ساعت معین به احترام این ماه کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کنند امری که متاسفانه اتفاق نیفتاده است.

با توجه به هجمه‌های فرهنگی در این روزها و گسترش بیش از اندازه فضای مجازی بیش از گذشته نیاز است که مسئولان آموزشی استان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اقدامات ارزنده‌ای انجام دهند.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    لطفاً امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم را غیر حضوری کنید

  • ناشناس ارسالی در

    کلاس ششم ها امتحان شون حوضوری یا مجازی اگه حوضوری من نمی رم

ارسال نظر