|
کدخبر: 159869

تکلیف دولت در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت : در بودجه دولت را مکلف کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند

آموزشی تکلیف دولت در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه در بودجه دولت را مکلف کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند، گفت: اگر این مبحث اصلاح شود نه تنها مشکلات بازنشستگان بلکه مشکلات معلمان در زمان اشتغال آنها هم حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جمع مردم همدان با بیان اینکه دین مبین اسلام برای همه عرصه‌ها، هم برای دنیا و هم برای آخرت انسان برنامه دارد، اظهارکرد: امام خمینی(ره) بر همین پایه جمهوری اسلامی را بنیان‌گذاری کرد و "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" راه به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم جهان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند مانند یمن که ۶ سال است در برابر عربستان ایستادگی کرده است افزود: خروجی انقلاب اسلامی شهید سلیمانی‌ها و همدانی هستند و خروجی تفکر لیبرال آقایانی هستند که توانایی مدیریت مرغ و تخم‌مرغ را هم ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فلاحی مشکلات اقتصادی موجود در کشور را ناشی از بی‌عرضگی و سوء مدیریت دولت دانست و عنوان کرد: گرانی کالاها ربطی به تحریم و fatf وغیره ندارد بلکه ناشی از بی‌عرضگی برخی از مدیران است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه مجلس قانون اقدام راهبردی تحریم‌ها را مصوب کرد و رهبری آن را تایید کردند، گفت: ما باید غنی‌سازی اورانیوم را تا ۶۰ و بیشتر افزایش دهیم.

وی اظهارکرد: یکی دیگر کشور که باید مورد توجه قرار گیردکاهش جمعیت است به همین دلیل نیز ما در مجلس طرح جوانی جمعیت را پیگیری کرده و مصوب کردیم و امروز منتظر تایید شورای نگهبان هستیم.

فلاحی با اشاره به اینکه برای این طرح ۷۰ جلسه کارشناسی داشته‌ایم تا مشکلات ازدواج جوانان حل شود مطرح کرد: طرح تأمین مسکن که چند روز آینده به مجلس می‌آید ۱۸ وزارتخانه را درگیر می‌کند تا با این روش مشکل مسکن جوانان حل شود.

وی اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات مجلس برشمرد و افزود: در لایحه بودجه به گونه‌ای اصلاحات انجام دادیم که فضا به نفع مردم باشد کما اینکه در بودجه سال جدید بسیاری از بدهی‌های دولت به صندوق‌های مختلف مانند بازنشستگی رفع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش از تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها برای حمایت از نخبگان خبر داد و بیان کرد: یکی دیگر از وظایف ما نظارت میدانی است به همین دلیل نیز چند وقت پیش آقای قاضی زاده را به همدان آوردیم تا بحث پتروشیمی را پیگیر شویم.

وی با بیان اینکه درباره سفر آقای نیکزاد به همدان برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی اظهارکرد: در سفر ایشان به استان نیز شرکت خانه‌سازی را که به بیت المال برگرداندیم دوباره راه‌اندازی شد.

فلاحی با اشاره به اینکه در سفر آتی آقای رئیسی نیز چند پرونده آماده است تا برای پیگیری و رفع مشکل تحویل ایشان شود افزود: برای اینکه کارها بهتر انجام شود لازم است مردم به ما گزارش تخلفات را بدهند تا پبگیر شویم.

وی درباره آمار اشتغال استان نیز گفت: آمار ارائه شده درباره اشتغال استان نادرست است کما اینکه ما به ۵۷ هزار شغل در استان نیاز داریم که باید تأمین شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه در بودجه دولت را مکلف کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند افزود: اگر این مبحث اصلاح شود نه تنها مشکلات بازنشستگان بلکه مشکلات معلمان در زمان اشتغال آنها هم حل خواهد شد.

نماینده همدان با بیان اینکه باید ما مسئولان، در بعد معرفتی خود بسیار کار کنیم تا ظرفیت قدرت را داشته باشیم و دچار انحراف نشویم درباره مسئله فروش نفت اظهارکرد: روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت کشور به فروش رسیده و دولت نیز پول آن را نقد می‌گیرد پس مشکل کشور بی‌پولی نیست بلکه مدیریت نداریم.

وی درباره واگذاری‌های غلط برخی مراکز و کارخانه‌ها به بخش خصوصی گفت: در مجلس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ ایجاد شده تا جلوی این واگذاری‌ها گرفته شود و ما نیز هر جا به حقوق مردم دست‌اندازی شود از طریق دیوان محاسبات مانع خواهیم شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها