|
کدخبر: 38161

شروع کار ارز دیجیتالی تلگرام تا دو ماه دیگر

تلگرام ضد فیلتر می‌شود؟

مدت‌هاست که تلگرام از ایده راه اندازی پلتفرم بلاک‌چین سخن می‌گوید و حالا سرمایه‌گذاران این پیام‌رسان می‌گویند تا دو ماه دیگر این پلتفرم به صورت آزمایشی آغاز به کار می‌کند.

گسترش نیوز: چند سالی است که فناوری بلاک‌چین فعالیت خود را آغاز کرده است. این فناوری می‌تواند هم دنیای تراکنش‌های مالی را دگرگون سازد و به همین دلیل هم شرکت‌های فناوری و بانکی به دنبال راه‌اندازی و استفاده از آن هستند. از چند ماه پیش تلگرام اعلام کرد که به زودی پلتفرم بلاک‌چین اختصاصی خود را فعال می‌کند. در طول ماه‌های گذشته و پس از فیلترینگ این شبکه پیام رسان، کاربران در هر به روز رسانی منتظر فعال شدن این پلتفرم بودند.

TELEGRAM.jpg

حالا سرمایه‌گذاران تلگرام می‌گویند، این پیام‌رسان تصمیم گرفته تا پایان پاییز جاری (دو ماه دیگر) استفاده از نسخه آزمایشی پلتفرم بلاک‌چین را آغاز کند. ارز دیجیتالی تلگرام که TON نام دارد و بر فناوری بلاک‌چین مبتنی شده ، تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فنی داشته است. سرمایه‌گذاران تا کنون ۱.۸ میلیارد دلار برای این ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تلگرام ضد فیلتر می‌شود؟ درست از زمانی که بحث راه اندازی بلاک‌چین تلگرام سر زبان‌ها افتاد، زمزمه‌هایی درباره اینکه به کمک این فناوری تلگرام ضد فیلتر می‌شود هم شنیده شد. اما این موضوع تا چه اندازه عملی است؟ علی محمدی یکی از کارشناسان فضای مجازی درباره اینکه آیا چنین موضوعی صحت دارد به گسترش نیوز گفت: فناوری بلاک‌چین ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد. در میان فهرست بلند بالای ویژگی‌های این فناوری، قابلیت غیر قابل فیلتر شدن را هم می‌توان جای داد. البته باید این نکته را در نظر داشت که برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید تلگرام به صورت کامل به بستر بلاک‌چین منتقل شود که پروسه‌ای بسیار زمان‌بر است و دیگر اینکه باید بتواند به حداکثر بازدهی خود برسد. به همین دلیل نباید در ابتدای کار انتظار چنین چیزی را از تلگرام داشت.

بلاک‌چین به زبان ساده تاکنون برای انجام تراکنش مالی یا انتقال پول به یک واسطه (بانک) نیاز داشتیم، اما به کمک فناوری بلاک‌چین می‌توان پول دیجیتالی را بدون دخالت واسطه‌ها منتقل کرد.

هر تراکنش یک کد HASH 64 کاراکتری تولید می‌کند که با ترکیب با هش قبلی یک بلاک جدید ایجاد می‌شود. هر بلاک با استفاده از بلاک‌های جدید، یک ترتیب خطی، زمانی و رشته کاراکترهای یکبار مصرف تولید می‌شود. بر پایه همین خاصیت امکان دست‌کاری و ایجاد اطلاعات نادرست و غیرقابل ردیابی، تقریباً غیرممکن می‌شود.

مهم‌ترین مزیت بلاک‌چین آن است که می‌تواند با کمک پردازش‌های پیچیده، تراکنش‌ها را امن‌تر کند و جلوی جرائم سایبری بانک‌ها را بگیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها