|
کدخبر: 86190

ایران خودرو چطور ۵۸ میلیون یورو سود کرد!

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از صرفه جویی ۵۸ میلیون یورویی در این خودروسازی با داخلی سازی خبر داد.

گسترش نیوز - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل شرکت ایران خودرو برگزار شد، از صرفه جویی ۵۸ میلیون یورویی در این خودروسازی با داخلی سازی و تولید انبوه 51 قطعه خودرویی خبر داد.

فرشاد مقیمی گفت: برخی از قرارداد‌های امضا شده در میز‌های تعمیق ساخت داخل نیز به تولید انبوه رسیده که در کاهش ارزبری صنعت خودرو نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: در این باره در میز نخست تعمیق ساخت داخل تاکنون 24 قطعه به تولید انبوه رسیده که کاهش ارزبری 37 میلیون یورویی را به دنبال داشته است، ضمن اینکه با برگزاری میز دوم 12 قطعه به تولید انبوه رسید که کاهش ارزبری 44 میلیون یورویی را به دنبال داشت و در میز سوم نیز یک قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده که منجر به صرفه‌جویی ارزی 46 میلیون یورویی شده است.

مقیمی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری نکردن شرکت‌های خودروساز با آنهاست، گفت: در مراسم امروز یکی از اهداف اصلی، همراه کردن این دو گروه با یکدیگر است که می‌تواند منجر به توسعه دانش فنی، ارتقاء توان نوآوری، کاهش ارزبری و کاهش وابستگی به خارج شود.

وی افزود: هم اکنون 9 شرکت دانش‌بنیان صنایع دفاع با ایران خودرو همکاری می‌کنند و توانسته اند بخشی از نیاز‌های این خودروسازی را رفع کنند.

مقیمی گفت: مهر امسال در جریان رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی، قرارداد تولید انبوه شیر هیدرولیک فرمان خودرو به ارزش 50 میلیارد تومان میان یک شرکت دانش بنیان و ایران‌خودرو منعقد شد.

وی به ایجاد فن بازار در صنعت قطعه سازی خودرو اشاره کرد و افزود: اهداف این فن بازار، به هم رسانی عرضه و تقاضا و ایجاد بازار فناوری، جریان سازی فناوری، هدفمند سازی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای نیاز‌های صنعت خودرو و ایجاد قطب‌های فناوری محصول در مجاورت‌های صنعتی قطعات و مجموعه‌های خودرو است.

مقیمی به رونمایی از سمند جدید پایه گازسوز این شرکت که طراحی مخزن گاز آن در کف خودرو انجام شده اشاره کرد و گفت: این خودرو پیمایشی به اندازه 400 کیلومتر در هر بار سوختگیری را خواهد داشت.

مدیر عامل ایران خودرو همچنین از انعقاد قرارداد 265 میلیارد تومانی این گروه صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان خبر داد که این قرارداد‌ها در حوزه لامپ‌های هالوژن، حسگرهای دنده عقب، ساچمه بلبرینگ، شیر هیدرولیک فرمان و ماژول میل سوپاپ سرسیلندر منعقد شده است.

تفاهم نامه همکاری برای طراحی و ساخت قطعات و محصولات مورد نیاز ایران خودرو با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور میان شرکت‌های دانش بنیان و ساپکو به عنوان شرکت تامین کننده قطعات گروه صنعتی ایران خودرو امضا شد.

در مجموع 80 تفاهم نامه همکاری میان شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه ساپکو، ایران خودرو روند اجرایی به خود گرفت که از این تعداد 4 تفاهم نامه توسعه و ایجاد فن بازار تخصصی قطعه سازی خودرو، خودکفایی و بومی سازی سامانه کنترل پایداری خودرو، توسعه فرمان هیدرولیک در پلتفرم خودرو 206 و تولید گاز مصرفی در سامانه خنک کننده کابین خودرو، به نمایندگی از 80 تفاهم نامه یاد شده به صورت نمادین امضا شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم شرکت ساپکو به عنوان کارگزار گروه صنعتی ایران خودرو در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و سفارش دهی قطعات مورد نیاز معرفی شد.

ارسال نظر