|
کدخبر: 85163

ایرباس از بوئینگ جلو زد!

ایرباس در ۲۰۱۹، تعداد ۸۶۳ هواپیما به مشتریانش تحویل داد که یک رکورد برای این شرکت بود ولی قصد دارد حدود ۸۸۰ هواپیما در امسال میلادی تحویل دهد و رکورد جدیدی ثبت کند.

گسترش‌نیوز: در شرایطی که هواپیماسازی بوئینگ همچنان با پیامدهای بحران مکس ۷۳۷ دست و پنجه نرم می‌کند، ایرباس، رقیب اروپایی آن قصد دارد تعداد تحویل هواپیما را به بالاترین حد در ۲۰۲۰ برساند و رکورد خود را بشکند.

airbus.jpg

مشتری‌های ایرباس در ۲۰۱۹، ۸۶۳ هواپیما دریافت کردند که یک رکورد برای این شرکت بود. در حالیکه تعداد تحویل سالانه این هواپیما ۸ درصد افزایش داشته، هدف آن برای ۲۰۲۰ از این هم بلند پروازانه تر است. این هواپیماسازی قصد دارد حدود ۸۸۰ هواپیما در امسال میلادی تحویل دهد.

ولی سفارش بزرگ ۸۱.۲ میلیارد یورویی (۸۸.۳ میلیارد دلار)، افزایش فروش و رکورد تحویل هواپیما هنوز نتوانسته به این شرکت برای حفظ سود سالیانه‌اش کمک کند.

گزارش مالی سالیانه نشان می‌دهد ایرباس در سال گذشته میلادی ۱.۳۶ میلیارد یورو (۱.۴۸ میلیارد دلار) درآمد کمتری داشته است در حالی که سود خالص آن در ۲۰۱۸ بیش از ۳ میلیارد یورو (۳.۳ میلیارد دلار) بود. ایرباس در اوایل امسال میلادی تحت بررسی‌های طولانی مدت فساد قرار گرفت و مجبور شد ۳.۶ میلیارد یورو (۴ میلیارد دلار) جریمه بپردازد.

این خبر بلافاصله پس از آن اعلام شد که بوئینگ اعلام کرد در ژانویه هیچ سفارشی ثبت نکرده و فقط ۱۳ هواپیما در این ماه تحویل داده است. این غول هواپیماسازی امریکا قبلاً اعلام کرده بود ۶۳۶ میلیون دلار در ۲۰۱۹ از دست داده است که نخستین ضرر سالیانه آن طی شش دهه گذشته بوده است.

این نتایج ناامید‌کننده سالانه پس از یک سال سخت برای بوئینگ به‌دست آمد. هواپیماهای مکس ۷۳۷ که زمانی پرفروش‌ترین هواپیماهای بوئینگ بودند، پس از دو سقوط مرگبار طی ۵ ماه و کشته شدن ۳۴۶ نفر، در سراسر جهان زمین‌گیر شده‌اند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر