|
کدخبر: 72620

دلیل ارزان نشدن خودرو با کاهش قیمت دلار چیست؟

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان، سه عامل عدم کاهش نرخ خودرو با وجود کاهش نرخ دلار و سایر متغیرها را اعلام کرد و علت گرانی اخیر برخی محصولات را اعلام کرد.

گسترش‌نیوز: بابک کریم‌خان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کاهش دلار و سایر قیمت‌ها هنوز نرخ خودرو تغییری نکرده گفت: بهای خودرو در گذشته متناسب با افزایش سایر بازارها و مواد اولیه رشد نکرد و در شرایط فعلی هم نمی‌توان انتظار داشت به اندازه سایر بازارها، روند نزولی شکل گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خودروسازان سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان و در نیمه امسال هشت هزار میلیارد تومان زیان‌ اعلام کردند و با چنین شرایطی نمی‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند. نرخ فعلی محصولات هم چندان مورد موافقت خودرو سازان نیست و به دلیل اجبار دولت، مجبورند با وجود زیاندهی قیمت‌ها را ثابت نگه دارند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه افزود: عامل دیگر، محدودیت عرضه محصولات خودرو است چرا که به دلیل مشکلات مالی و بدهی خودروسازان به قطعه‌سازی‌ها، امکان تولید بیشتر نیست.

کریم خان درباره افزایش نرخ چند وقت اخیر نرخ خودرو هم توضیح داد: دلیل این امر صحبت‌هایی بود که درباره توقف تولید چند نوع خودرو از جمله پراید و پژو ۴۰۵ مطرح و منجر به افزایش تقاضا و گرانی در بازار آزاد و عمدتا از سوی دلالان شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها