|
کدخبر: 64802

سهم خودروهای برقی از بازار جهانی + جدول

اگرچه برخی از کشورها هنوز به توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده از خودروهای برقی نپرداخته‌اند، در برخی دیگر از جمله نروژ، ایسلند و سوئد اما خودروهای برقی به‌طور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گسترش نیوز - اگرچه دولت‌ها در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته در تلاشند تا از طریق اعمال مالیات بر تولید گازهای گلخانه‌ای و آماده‌سازی زیرساخت‌ها سهم خودروهای برقی از بازار را افزایش دهند، اما خودروهای بنزینی و دیزلی همچنان از نفوذ قابل توجهی برخوردارند.

در این میان برخی از کشورها هنوز به توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده از خودروهای برقی نپرداخته‌اند، در برخی دیگر از جمله نروژ، ایسلند و سوئد اما خودروهای برقی به‌طور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته‌اند. بر اساس آخرین آمارها تقریبا نیمی از خودروهای سواری فروخته‌شده در سال ۲۰۱۸ در نروژ برقی یا هیبریدی بوده‌اند.

جدول زیر سهم خودروهای برقی از بازار خودرو را در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد:

رتبه کشور سهم خودروهای برقی از بازار

۱ نروژ ۴۹٫۱۴ درصد

۲ ایسلند ۱۹٫۱۴ درصد

۳ سوئد ۸٫۰۱ درصد

۴ هلند ۶٫۶۹ درصد

۵ فنلاند ۴٫۷۴ درصد

۶ چین ۴٫۴۴ درصد

۷ پرتغال ۳٫۴۴ درصد

۸ سوئیس ۳٫۱۸ درصد

۹ اتریش ۲٫۵۴ درصد

۱۰ بریتانیا ۲٫۵۳ درصد

۱۱ بلژیک ۲٫۴۳ درصد

۱۲ کانادا ۲٫۲۲ درصد

۱۳ دانمارک ۲٫۱۴ درصد

۱۴ فرانسه ۲٫۱۰ درصد

۱۵ ایالات متحده امریکا ۲٫۰۹ درصد

۱۶ کره جنوبی ۲٫۰۵ درصد

۱۷ آلمان ۱٫۹۷ درصد

۱۸ ایرلند ۱٫۵۷ درصد

نروژ پیشرو در استفاده از خودروهای برقی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که نروژ تاکنون در فروش خودروهای برقی پیشرو بوده، اهداف بلندپروازانه دولت برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵ است. دولت‌های ایرلند و بریتانیا هم قصد دارند این برنامه را به ترتیب تا سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۱۴ اجرایی کنند.

اقدامات تشویقی از جمله معافیت‌های مالیاتی، معافیت از پرداخت عوارض و مشوق‌های دیگر تاثیر قابل توجهی بر افزایش خرید و استفاده از خودروهای برقی در این کشور داشته است.

همه اینها نروژ را به سومین بازار بزرگ خودروهای برقی پس از چین و ایالات متحده امریکا تبدیل کرده است. در حالی که چین از نظر فروش خودروهای برقی در جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، اما از نظر سهم خودروهای برقی از بازار خودرو، در مقام ششم ایستاده است.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها