|
کدخبر: 61628

بررسی گسترش‌نیوز درباره ابلاغیه‌ وزارت صمت؛

سقف مجاز خرید الکترود گرافیتی فولادسازان مشخص شد + جدول

نامه وزارت صمت در تعیین سقف مجاز خرید الکترود گرافیتی فولادسازان به روسای سازمان‌های صمت ۲۱ استان و مناطق آزاد صنعتی، تجاری ماکو، ارس، قشم و منطقه ویژه اقتصادی پارس ابلاغ شد.

گسترش‌نیوز: نامه وزارت صمت در تعیین سقف مجاز خرید الکترود گرافیتی فولادسازان به روسای سازمان‌های صمت ۲۱ استان و مناطق آزاد صنعتی، تجاری ماکو، ارس، قشم و منطقه ویژه اقتصادی پارس ابلاغ شد.

بر اساس این نامه که به امضای جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی رسیده‌است نرخ الکترود‌های گرافیتی تعیین شده است.

در این جدول قیمت الکترود گرافیتی قطر ۷۰۰ میلیمتر: بین ۹۰۰ تا ۹۵۰۰ یورو

الکترود گرافیتی قطر ۶۰۰ میلیمتر: ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو

الکترود گرافیتی قطر ۵۵۰ میلیمتر: ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو

الکترود گرافیتی قطر ۵۰۰ میلیمتر: ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو

الکترود گرافیتی قطر زیر ۵۰۰ میلیمتر: ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو عنوان شده است.

jadvals355523.jpg

دلیل این تعیین قیمت این گونه توضیح داده شده است: با توجه به کاهش نرخ الکترود گرافیتی در داخل کشور من‌بعد و تا تا اطلاع ثانوی ثبت سفارش الکترودهای گرافیتی مطابق با جدول اعلامی خواهد بود و ثبت سفارش با اعداد و ارقام بالاتر مجاز نخواهد بود.

الکتروهای وارداتی باید استاندارد‌های لازم را داشته باشند و مصرف ویژه آنها نباید از ۲۰ کیلوگرم برتن بالاتر باشد. بدیهی است مسئولیت کارایی و کیفیت الکترودهای وارداتی با واردکنندگان بوده و ثبت سفارش با قیمت‌های اعالام شده نمی‌تواند مجوزی برای خرید الکترود‌های بی‌کیفیت باشد.

donyanor23.jfif

احمد دنیانور، مدیرعامل فولاد جنوب در گفت‌وگو باگسترش‌نیوز اظهار کرد: الکترود گرافیتی یکی از نیازهای تولید کنندگان فولادی است. این محصول برای فولادسازی هایی که کوره قوس دارند وسیله‌ای است که قوس الکتریکی را بوجود می‌آورد.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد ابلاغیه جدید وزارت صمت مبنی بر تعیین سقف مجاز خرید الکترود گرافیتی فولادسازان، چیست، گفت: بررسی تاثیرات آن نیاز به زمان دارد.

دنیانور در ادامه گفت: از حدود دو سال پیش قیمت این محصول روند افزایشی به خود گرفته به شکلی که رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است و به شدت گران شده است.

مدیرعامل فولاد جنوب با بیان این‌که واردات این محصول توسط قشر متفاوتی وارد می‌شود، گفت: هر واردکننده‌ای یک قیمت برای الکترود‌های گرافیتی تعیین می‌کند.

دنیا نور در پاسخ به این پرسش که آیا به عنوان یک فولادی از تعیین سقف الکترود گرافیتی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت راضی هستید در ادامه گفت: تعیین تکلیف در مورد قیمت الکترود را باید به بازار سپرد. بازار دنیا به این نگاه نمی‌کند که وزارت صنعت معدن و تجارت ایران چه تصمیمی برای قیمت الکترود گرافیتی می‌گیرد، قیمت نهایی این محصول بر اساس شاخصه‌های خاصی مشخص می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها