|
کدخبر: 58218

مدیرکل دفتر صنایع معدنی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

صنعت سنگ ما مظلوم است

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: تنها۶۰ تا ۷۰ درصد واحد‌های فراوری سنگ فعال هستند. این واحد‌های فراوری تجهیزات نو ندارند.

گسترش‌نیوز : سنگ فراوری شده به عنوان یکی از پایه‌های مهم ارزآوری، صنایع مختلفی را با خود توسعه می‌دهد. صنعت ساختمان یکی از مهترین صنایعی است که اکنون ارتباط مستقیمی با صنایع دارد.

سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: کیفیت‌ نمایشگاه‌های معدنی و سنگی در ایران به هیچ وجه به پای نمایشگاه‌های جهانی‌نمی‌رسد.

seyfolahamiri234.jpg

وی در ادامه به اهمیت صنعت سنگ در ارزآوری اشاره کرد و گفت: در ایران صنعت سنگ مظلوم است. واحدهای فراوری مدت‌هاست با تجهیزات قدیمی کار می‌کنند و مشکلات بسیاری برای صادرات دارند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت در زمینه سنگ‌های تزئینی سرمایه‌گذاری خاصی صورت نمی‌گیرد و ماشین‌آلات نو خریدرای نشده است. ما نمی‌توانیم ایدئال فکر کنیم. کشور‌های دیگر از تک تک امکانات خود برای توسعه صنایع سنگی استفاده می‌کنند حتی دور ریز سنگ ندارند از ذره ذره سنگ‌هایی که در صنعت تولید می‌شود نیز استفاده می‌کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی در ادامه با اشاره به اهمیت دانش و فناوری در صنایع معدنی و سنگ تزئینی گفت: نوآوری و فناوری در پیشرفت صنایع معدنی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نمایشگاه‌ها یکی از پایه‌های مهمی است که در ارائه نوآوری‌ها وفناوری‌ها تاثیر گذار است.

امیری در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه‌های معدنی ایران را در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: مقایسه در این زمینه چندان درست نیست ما باید ببینیم آیا آنچنان که دولت کشورهایی همچون ترکیه، آلمان، ایتالیا از صنعت نمایشگاه معدنی حمایت می‌کنند، دولت ایران نیز از صاحبان این صنعت حمایت می‌کند. دولت ترکیه ۷۰ درصد هزینه‌های برپایی یک نمایشگاه را تامین می‌کند و حمایت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد اما در ایران این‌گونه نیست. همزمان با آن نوآوری و توسعه همگام با بخش های مختلف انجام می‌شود ما برای این‌که بتوانیم به پیشرفت برسیم باید در زمینه نوآوری گام‌های موثر تری برداریم.

امیری در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه‌ها چه تاثیری در ارتقای صنایع معدنی به خصوص صنعت سنگ دارد، گفت: نمایشگاه محلی برای حضور صاحبان صنایع است تا تجهیزات و صنایع معدنی خود را به نمایش بگذارند. نیاز‌ها، توانمندی‌های خود را ارائه دهند و در ارتباط موثر با صاحبان صنایع صنعت کشور را ارتقا دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها