|
کدخبر: 49849

گفت‌وگوی اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه ۲۰۱۹ STONE ؛

معاون وزیر صمت: امروز کسی سنگ‌آهن روی دستش نمی‌ماند

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت گفت: امروز کسی سنگ آهن روی دستش نمی‌ماند که مجبور به صادرات شود.

گسترش‌نیوز: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان ( STONE 2019 ) فرصتی است که همه واحدهای ایرانی و خارجی مرتبط با صنعت سنگ در یک زمان مشخص در صفهان دور هم جمع شوند و آخرین دستاورد‌های خود در زمینه سنگ و صنایع مربوط به سنگ را ارائه دهند. این نمایشگاه بین‌المللی امکان دسترسی مناسب و تمرکز بر سنگ‌های خام متنوع را فراهم می‌کند.

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز در پاسخ به این پرسش که در آستانه نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان ( STONE 2019) وضعیت صنایع معدنی و سنگ ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: در سال ۹۱ صادرات سنگ آهن خام ایران ۲۳ میلیون تن بوده است این عدد در سال ۹۸ به حدود ۷ میلیون تن کاهش یافته است. به هیچ وجه ۵ درصد عوارض برای صادرات سنگ باعث نشده است که ۲۳ میلیون تن به ۷ میلیون تن برسد. دلیل این امر مربوط به مکانیزم هایی است که ایجاد کردیم. در این مکانیزم زنجیره تولید فولاد را کامل کردیم که موجب شد سنگ تولید شده از معادن کشور در داخل کشور و در خود صنایع ایران مصرف شود و در ادامه صنایع پایین دستی نیز شکوفا شده است.

مصاحبه اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیر برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته کیفیت، مهمترین ویژگی STONE2019

امروز کسی سنگ آهن روی دستش نمی‌ماند

سرقینی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز کسی سنگ آهن روی دستش نمی‌ماند که مجبور به صادرات شود، یعنی این تفاوت بین ۲۳ میلیون تن و ۷ میلیون تن که ۱۶ میلیون تن است، هنر آن ۵ درصد عوارض نیست که مانع از خام فروشی و صادرات سنگ آهن شود، بلکه هنر تکمیل ظرفیت تولید است که در این پنج سال اتفاق افتاده است که به همت همه دست اندر کاران وزارت خانه و تولید‌کنندگان و معدن کاران رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

STONE ۲۰۱۹، فرصتی برای رفع موانع تولید و تجارت

در 2019 STONE ، موضوعات مربوط به معدن شکافته شود

وی در ارتباط با پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان ( STONE 2019 ) اظهار کرد: وقتی ابعاد موضوعات مختلف مثلا معدنی در نمایشگاه شکافته شود، بحث و بررسی شود و نتایج آن به نمایش گذاشته شود و مردم اطلاعاتشان بیشتر شود طبیعتا این موضوع می‌تواند در اثربخشی و موفقیت موضوعات مختلف موثرتر باشد.

مهم‌ترین دغدغه وزارت صمت برای نیمه اول سال ۹۸

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین دغدغه وزارت صمت برای نیمه اول سال ۹۸ چیست گفت: ما برنامه‌های متفاوتی برای سال ۹۸ تعریف کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در سال ۹۸ ذهن ما را به خود مشغول کرده‌، صادرات است. اگر صادرات ما در معدن و صنایع معدنی رونق نگیرد نه‌تنها نخواهیم توانست در صنایع معدنی رونق ایجاد کنیم، بلکه عقب‌گرد نیز خواهیم داشت. لذا ما برای اینکه بتوانیم به شعار سال خود به‌خوبی عمل کنیم، رونق صادرات را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم به طبع وقتی رونق صادرات ایجاد شود اتوماتیک‌وار رونق تولید نیز حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه فاینکس ۲۰۱۹؛ معاون وزیر صمت: به نظر من بورس در مدیریت تحریم‌ها به معدن کمک کرد

رونق تولید در مقام اول اهمیت

وی افزود: علاوه بر موضوع صادرات، ما به عنوان وزارت صمت برنامه‌هایی برای سال ۹۸ داریم مهم‌تر از همه و در مقام اول، رونق تولید است که طبیعتا وظیفه همه مردم و مسئولان است که این شعار را عملیاتی کنیم و تولید در معدن و صنایع معدنی و رونق صادرات در ادامه آن انجام شود. در مقام بعد از آن، به عنوان هدف بعدی تکمیل زنجیره‌های مواد معدنی مختلف از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ماست. تکمیل زنجیره تولید، همان کاری است که در فولاد با موفقیت عملیاتی شد و زنجیره فولاد را نجات داد؛ در مس انجام شد و مس را از شرایط بحرانی نجات داد. طی یک برنامه‌ریزی در سال ۹۸ به دنبال آن هستیم که زنجیره بقیه مواد معدنی را نیز کامل کنیم.

namayeshgahsang.jpg

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان ( STONE 2019) از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت تشکیل می‌شود. این نمایشگاه از سوی شرکت رستاک پاد‌ویژن با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اتاق بازرگانی ا، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، خانه معدن ایران، انجمن سنگ ایران، انجمن و اتحادیه سنگ اصفهان و معدنکاران استان اصفهان برگزار خواهد شد. پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای اخبار مربوط به این نمایشگاه‌ بین‌المللی را پوشش خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه فاینکس ۲۰۱۹ مطرح کرد؛

اتصال بورس ایران به بازارهای بین‌المللی آرزوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها