|
کدخبر: 46560

رئیس هیات عامل ایمیدرو در جمع مدیران حراست شرکت‌های تابعه ایمیدرو خبر داد؛

اشتغالزایی ۳ هزار نفری در بخش معدن

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا دهه فجر برای حدود ۳ هزار نفر در سراسر کشور در بخش معدن و صنایع معدنی اشتغالزایی صورت گرفته است.

گسترش‌نیوز : خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو، در جمع مدیران و کارکنان حراست شرکت‌های تابعه ایمیدرو در مشهد گفت: بیش از ۷۰۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه معدن و صنایع معدنی اشتغال دارند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا دهه فجر برای حدود ۳ هزار نفر در سراسر کشور در بخش معدن و صنایع معدنی اشتغالزایی صورت گرفته است.

غریب پور تاکید کرد: درحال‌حاضر بیش از ۳ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن داریم که بالای ۳۰ درصد آن در سنگان است. وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های سنگان حدود ۱۰هزار شغل مستقیم و ۴۰هزار شغل غیرمستقیم در این منطقه ایجاد خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۷هزار میلیارد تومانی در لامِرد

وی ادامه داد: طی امسال۱.۲ میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی افتتاح شده است. وی یادآور شد: طی روزهای اخیر در لامرد ۹۰ میلیارد تومان طرح گازرسانی، آبرسانی و برق افتتاح شد. به گفته غریب پور، تاکنون حدود ۷هزار میلیارد تومان در پروژه‌های منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد هزینه شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: اولویت ما توانمندسازی و صیانت و حمایت از بخش معدن و صنایع معدنی است در این میان یک بخش از فرآیند کار آموزش است که بخش مهندسی ایمنی، فرآوری و اکتشاف است. بخشی دیگر نیز به روز کردن دانش کارکنان در این بخش است.

سبقت سهم صادرات معدن و صنایع معدنی ایران از میانگین جهانی

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سهم گردش مالی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران بالاتر از میانگین جهانی است. وی ادامه داد: گردش مالی سالانه معدن و صنایع معدنی در دنیا ۲۲۰۰میلیارد دلار است که ۳۰درصد از این رقم به تجارت این بخش اختصاص دارد. وی ادامه داد: این در حالی است که سهم صادرات معدن و صنایع معدنی ایران معادل ۴۰درصد از گردش مالی بخش معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور افزود: حدود ۱۳۰۰میلیارد دلار یعنی ۶۶ درصد گردش مالی سالانه دنیا مربوط به فولاد، زغالسنگ وسنگ آهن است. غریب پور یادآور شد: در سال ۹۷ از مجموع ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران حدود۲۲ درصد مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی به اهمیت فولاد و آلومینیوم در اقتصاد جهانی اشاره کرد و افزود: حلقه اول صنعت را فولاد وآلومینیوم تشکیل می‌دهند یعنی هرکشوری که بخواهد صنعتی شود نیازمند فولاد و آلومینیوم است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: در بعد ملی خوشبختانه کارهای بزرگی طی پنج سال اخیر صورت گرفته است که از جمله می‌توان به کار اکتشافی ۲۷۰هزار کیلومترمترمربع درکشور اشاره کرد.

وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب تولید فولاد خام ایران به ۳۶۸هزار تن می‌رسید که اکنون به ۲۴ میلیون تن افزایش یافته است. یعنی ماهانه بیش از ۲ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود.

غریب پور خطاب به مدیران وکارکنان حوزه حراست ایمیدرو و شرکت‌های تابعه عنوان کرد: حراست وظیفه صیانت و راهنمایی کارکنان در جهت تقویت توانمندسازی این حوزه را برعهده دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها