|
کدخبر: 82164

راهکار قدیمی دولت در نمایشگاه‌ها دوباره در دستور کار!

زادبوم گفت: حضور واحدهای تولیدی صادراتی در قالب اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های صادراتی در نمایشگاه‌ها بسیار ارزشمند است و به همین منظور به تشکل‌های صادراتی که قصد اجاره غرفه در نمایشگاه‌های داخلی را داشته باشند تخفیف ۵۰ درصدی داده می‌شود.

گسترش نیوز - معاون وزیر صمت با اشاره به مصوبات نخستین پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات گفت: بر اساس این مصوبات مقرر شد تا شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با همکاری مجریان نمایشگاهی و بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، تمهیدات لازم جهت حضور هر چه بیشتر تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی در نمایشگاه‌های داخلی را اتخاذ کنند.

حمید زادبوم، در حاشیه پنجمین پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات افزود: حضور واحدهای تولیدی صادراتی در قالب اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های صادراتی در نمایشگاه‌ها بسیار ارزشمند است و به همین منظور به تشکل‌های صادراتی که قصد اجاره غرفه در نمایشگاه‌های داخلی را داشته باشند تخفیف ۵۰ درصدی داده می‌شود.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با اشاره به وجود بیش از ۴۰ مرکز نمایشگاهی مصوب در سراسر کشور و همچنین برگزاری بیش از ۷۰۰ رویداد نمایشگاهی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای حضور تشکل‌های صادراتی در نمایشگاه‌هایی که در مراکز نمایشگاهی استان‌ها برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان به نهایی شدن دستورالعمل سیاستگذاری نمایشگاه‌ها با استفاده از نظرات تشکل‌های نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در سال آینده بر اساس دستورالعمل مذکور انجام خواهد شد.

منبع: شاتا

توضیح گسترش نیوز: پیش از این بارها و بارها طرح یارانه ۵۰ درصدی دولت برای شرکت‌ها در جهت حضور در رویدادهای خارجی توسط روئسای سابق سازمان توسعه و نمایشکاه بین المللی نیز اجرا شده بود اما نتیجه خاصی در بر نداشت. حالا باید صبر کرد و دید درباره رویدادهای داخلی این طرج جواب خواهد داد یا خیر.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها