|
کدخبر: 75319

آخرین خبرها از محل‌ برگزاری نمایشگاه کتاب

رئیس مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از اتمام بررسی‌های مکان نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: شورای سیاست‌گذاری در جلسه هفته آینده خود تکلیف نمایشگاه کتاب را مشخص خواهد کرد.

گسترش نیوز: قادر آشنا، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اتمام بررسی مصلی تهران و شهر آفتاب به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: ضمن بازدید از هر دو مکان، محاسن و معایب هر دو مکان مشخص و در اختیار شورای سیاست‌گذاری قرار داده شد.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری در جلسه پیش رو قرار است درباره مکان برگزاری نمایشگاه تصمیم‌گیری کند. در مجموع در این جلسه که هفته آینده برگزار می‌شود، درباره مکان نمایشگاه، سیاست‌های کلی حاکم بر نمایشگاه و... تصمیم‌گیری خواهد شد.

آشنا با اشاره به مهمان ویژه شدن ترکیه و انتقاداتی که مبنی بر برخورد دوگانه وزارت ارشاد در این خصوص گفت: هویت، ارزش‌‌ها‌، باورها و امنیت هر کشوری جزو خطوط قرمز آن کشور است. نمی‌توان اینگونه انتظار داشت که در تعامل بین دو کشور هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

کشور ترکیه از سال گذشته در گفت‌وگوهای رسمی و غیر رسمی خواهان حضور در نمایشگاه کتاب تهران بود، در سفری که هیات ایرانی به ترکیه داشت‌، نیز این موضوع مطرح شد، وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه مکاتبه کرد و از کانال وزارت خارجه و وزارت ارشاد موضوع را پیگیری شد، از سوی دیگر سفیر ترکیه در ایران نیز بارها این موضوع را پیگیری کرده بود. تا اینکه در شورای سیاست‌گذاری ترکیه به عنوان مهمان ویژه انتخاب شد.

وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های ترکیه تا چه اندازه در مهمان شدن این کشور تاثیر داشته است، گفت: ترکیه تاکنون منتظر پاسخ ما بود، این کشور در حوزه نشر توانمندی‌های خوبی دارد، در هفته گذشته رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضور یافت و ما صحبت مفصلی با او داشتیم‌، اینکه از مهمان ویژه چه می‌خواهیم؟ به ویژگی‌های حضور چین در نمایشگاه اشاره کردیم و گفت‌وگوهای مقدماتی را داشتیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها