|
کدخبر: 55266

آیین افتتاحیه نمایشگاه کرمان با حضور مدیر صنایع ملی مس ایران؛

ماینینگ کرمان ۷ ساله شد

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی عصر امروز با حضور سعد محمدی مدیرعامل ملی مس ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان افتتاح شد.

گسترش‌نیوز : هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با شعار « فرآوی، نیاز مبرم ‌معدن و صنایع معدنی کشور» عصر امروز ۲۶ خرداد ۹۸ در سالن شهدای شهدای مس واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان افتتاح شد.

در این دو دویداد بین المللی که به شکل هم زمان در کرمان برگزار شد سعد محمدی مدیرعامل ملی مس در افتتاحیه این دو رویداد بین المللی که به شکل هم زمان در کرمان برگزار شد، حضور یافت.

رویداد بین‌المللی با حضور نمایندگانی از کشور‌های ایتالیا، آمریکا، انگلیس، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، هلند، هند، جمهوری چک در فضای بالغ بر ده هزار متر مربع برگزار شد.

کرمان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور بسیاری از صنایع معدنی، متالوژی، فولاد، معدن، ماشین‌آلات صنایع معدنی را در خود دارد به شکلی که بسیاری از آن به عنوان قطب معدنی ایران یاد می‌شود.

در طول مدت برگزاری این دو نمایشگاه بین‌المللی که به طور همزمان برگزار می‌شود آخرین دست‌آوردهای حوزه معدن در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. شرکت‌های اقتصادی مهم در این شهر قدمتی چند ده ساله دارند و با حضور در این دو نمایشگاه‌ بین‌المللی از آخرین توانمندی‌ها و محصولات شرکت‌ها بازدید می‌کنند و امکان سرمایه‌گذاری در صنایع برای صاحبان سرمایه و معادن و صنایع معدنی در قالب نشست‌ها و کارگروه‌ها به مشورت گذاشته می‌شود و در نهایت تفاهمنامه‌هایی امضاء می‌شود.

namayeshgahkermann.jfif

افتتاح خط انتقال آب از چاه اختصاصی

از حاشیه های این نمایشگاه می توان به افتتاح خط انتقال آب از چاه اختصاصی شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق توسط شرکت ملی مس تهران اشاره کرد.

مجید آنتیکی نژاد، مدیرعامل شرکت توسعه و آبادانی کرمان در ارتباط با این نمایشگاه بین‌المللی گفت: این رویداد بین‌المللی در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰۰متر مربع و حضور ۱۲۰ شرکت معدنی بزرگ و کوچک در کرمان برگزار می‌شود.

antikinezhad.jpg

وی افزود: شرکت کنندگانی از بیش از ۲۰ کشور جهانی در این رویداد معدنی شرکت کرده‌اند.

آنتیکی نژاد در ادامه با اشاره به موضوع آب گفت: امیدواریم انتقال آب به زودی در کرمان عملیاتی شود.

بدون آب نمایشگاه معنا ندارد

پروفسور دهقان، فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشت، آب است. بدون آب نمایشگاه معنی ندارد.

وی با اشاره به انتخاب شایسته‌ای که در زمینه فوتبال انجام شد گفت: امیدواریم موفقیت‌های بیشتری برای صنایع مس ایجاد شود.

dehqan.jpg

وی افزود: فعالیت هایی که مس در طول استان داشتند باعث شد کرمان در بخش تولیدات و صنایع نیز پیشرفت کند.

دهقان اضافه کرد: بحث اشتغال جوانان با توجه به موضوع توسعه صنایع معدنی می‌تواند عملیاتی شود.

او گفت: شرکت‌ها نیاز‌های مختلف در بخش‌های مختلف دارند ما تلاش کردیم که کارگاه‌های کوچک و بزرگ استان را با توجه به شعار بومی‌سازی فعال کنیم.

دهقان در آخر اظهار داشت: امیدواریم حمایت‌های مس موجب رونق تولیدات معدنی کرمان باشد.

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه در ادامه آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کرمان با بیان اینکه معدن کاری ما باید دوبرابر شود، گفت: حرکت به سوی سرمایه گذاری و ماشین آلات نیاز داریم.

MINIGKERAMAANN.jpg

سعد محمدی گفت: در گل گهر نیاز به برداشت ۴۳ میلیون تن سنگ آهن داریم در حالی که ظرفیت ما ۸۰ میلیون تن است.

تامین سنگ آهن مورد نیاز صنایع در آینده یکی از دغدغه های مهم ماست.

وی در بخش از سخنان خود به مشکلات مربوط به ماشین آلات مورد نیاز صنایع معدنی اشاره کرد.

وی افزود:آموزش و به روز رسانی دانش صاحبان صنعت و معدن از مهمترین موضوعاتی است که باید پیگیری شود. ما در ارتباط با تغییرات جدید باید به روز شویم و برگزاری همایش هایی در بروز شدن ما کمک کننده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها