|
کدخبر: 81367

جزییات پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل‌زدگان

بانک مرکزی اعلام کرد: شبکه بانکی ۱۸۰ هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه و یارانه‌ای برای بازسازی اماکن مسکونی پرداخت کرده است.

گسترش نیوز: شبکه بانکی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ۱۳۹۸ در همه‌ی استان‌های آسیب دیده برای بازسازی اماکن مسکونی، ۱۸۰ هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه و یارانه‌ای برای بازسازی اماکن مسکونی به مبلغ ۱۸ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بر اساس تصویب نامه‌های هیات وزیران، در خصوص اعطای تسهیلات برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ۱۳۹۸ در همه استان‌های آسیب دیده، تسهیلات اعطایی تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸ در بخش مسکن برای بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی ۵۷ هزار و ۴۷۵ فقره، برای تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی ۷۷ هزار و ۴۴۳ فقره و برای تامین لوازم معیشتی تعداد ۴۵ هزار و ۷۶۸ فقره بوده است.

بر این اساس تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸ تعداد ۶۳ هزار و ۸۲۴ واحد نیازمند ساخت و ۸۴ هزار و ۵۸۷ واحد نیازمند تعمیر بوده است که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۴۱۵ واحد ساخته شده و تعداد ۸۱ هزار و ۸۰۴ واحد تعمیر شده است.

همچنین بانک‌های عامل تا تاریخ یاد شده، ۵۹ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه در بخش کشاورزی به مبلغ ۵ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال پرداخت کرده‌اند.

بانک مرکزی برای حمایت از هم وطنان سیل زده و بر اساس مصوبات هیات وزیران، در دو مرحله اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و تسهیلات رایانه‌ای با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد درمناطق شهری را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.

منبع: مهر

ارسال نظر