|
کدخبر: 91909

تداوم نهضت ساخت داخل و توسعه صادرات در سال ۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین جهتگیری برنامه ‌های این وزارتخانه در سال «جهش تولید»، ادامه نهضت ساخت داخل، توسعه صادراتی، تمرکز بر صنایع پیشران و هدایت سرمایه‌های مردمی به سوی تولید است.

گسترش نیوز - «سعید زرندی» در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۹ در هفت محور اصلی و ۴۰ پروژه عملیاتی تدوین شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

TOLID3.jpg

این مقام مسوول اظهار داشت: در تدوین برنامه از صاحب‌نظران، اقتصاددانان، تشکل های تخصصی و انجمن‌ها نظرخواهی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه، شرایط موجود اقتصادی کشور و الزامات تحقق آن دیده شده و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان فروردین ماه آن را نهایی و به طور رسمی ابلاغ کنیم.

عاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: بخشی از این برنامه ادامه و تکمیل اقدامات و فعالیت‌های سال گذشته وزارتخانه است که با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

زرندی خاطرنشان کرد: توسعه ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک، از جمله محورهای برنامه‌ سال ۹۹ است.

این مقام مسوول وزارت صنعت افزود: پروژه‌هایی مانند توسعه تجارت الکترونیک و تکمیل زنجیره تولید از موضوعات با اهمیتی است که در سال ۹۹ بطور ویژه به آن پرداخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این برنامه میزان مورد نیاز تسهیلات ریالی و ارزی و الزاماتی در بخش‌های مالیاتی ، بیمه‌ای و غیره در راستای تحقق این برنامه‌ها به طور شفاف دیده شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر