|
کدخبر: 82329

ثبت نام خودرو با دوپینگ‌های میلیونی!

تب تند خرید و فروش خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی باعث حضور واسطه گرانی در این بازار شده است که با تبلیغ در فضای مجازی سعی می‌کنند از نیاز متقاضیان ثبت نام خودرو سوءاستفاده کنند.

گسترش نیوز- افزایش نرخ خودرو تب و تاب ویژه‌ای را به میان خریداران و فروشندگان این محصول آورده است و این افراد از راه‌های مختلفی اقدام به خرید و فروش انواع خودروها می‌کنند اما یکی از راه‌هایی که شما در دام واسطه گران فروش این محصولات نیفتید خرید و فروش از طریق سایت‌های شرکت‌های خودروساز است که در زمان‌های تعیین شده و پس از اطلاع رسانی با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید اقدام به خرید و فروش کنید.

pridetiba1.jpg این روزها خودروسازان از رونق خوب بازار خرید و فروش محصولاتشان خبر می‌دهند این در حالی است که بسیاری از متقاضیان خرید خودرو از عدم امکان ثبت نام در سایت‌های شرکت‌های خودروساز گلایه می‌کنند حجم بالای شرکت متقاضیان در سایت‌ها، توانایی خاص بعضی از افراد در ثبت نام و اینترنت‌های پرسرعت از جمله گلایه‌هایی است که در میان متقاضیان شنیده می‌شود؛ اما در کنار این گلایه‌ها از همه مهم‌تر گمانه زنی‌های برخی از افراد مبنی بر وجود نوعی رانت احتمالی در این خصوص است. به هر حال واقعیت این است که بسیاری از افرادی که برای خرید خودرو به پایگاه‌های فروش اینترنتی خودروسازان مراجعه می‌کنند در بهترین حالت حتی با داشتن اینترنت پرسرعت و تکمیل مدارک و سایر اسناد مورد نیاز، در مرحله ورود به درگاه پرداخت اینترنتی از ادامه ثبت نام بازمانده و در نهایت قید خرید خودرو را زده یا در صورت تمکن مالی برای خرید خودروی مورد نظر به بازار و قیمت‌های حاشیه‌ای‌اش مراجعه می‌کنند؛ این شرایط موجب رونق کسب و کارهای جدیدی در فضای مجازی شده است، افرادی که سعی می‌کنند از هر راهی اقدام به کسب درآمد مالی کنند. اختلاف قیمت‌های موجود در بازار برای محصولی مانند خودرو، بسیاری از این افراد را به طمع کسب سود به سمت این بازار و رونق این کسب و کار کشانده است البته باید گفت فاصله فاحشی که میان قیمت‌های کارخانه محصولات شرکت‌های خودروسازی و بازارهای آزاد خودروهای تولید داخل وجود دارد نیز سبب هجوم گسترده متقاضیان خرید این محصولات به سایت شرکت‌های خودروسازی و افزایش تقاضا در برابر عرضه مشخص شده است.

فروش فوری نقدی

همانطور که گفته شد هجوم گسترده متقاضیان بازار خودرو سبب ایجاد کسب وکارهای جدید شده است و مثل همیشه یک پای ثابت این کسب و کارها فضای مجازی است که بستر مناسبی برای تبلیغات است. درج آگهی تضمین ثبت نام در یکی از شبکه‌های اجتماعی نیز توجه من را به عنوان خبرنگار جلب کرد تا از روند کار اطلاع پیدا کنم در تماس تلفنی با این شرکت جزییات این کسب و کار جدید را جویا شدم. فرد مدعی این شیوه از ثبت نام گفت: شیوه فروش فوری- نقدی خودروسازان به تازگی به فروش اعتباری تغییر کرده که همانند فروش فوری است و خودروسازان باید طی مدت یک ماه خودروی ثبت نامی را با نرخ قطعی به مشتری تحویل دهند در غیر این صورت باید ۳۰ درصد سود را به عنوان تأخیر پرداخت کنند.

برای مثال متقاضیان ما برای خرید خودرویی با نرخ تنظیم بازاری ۹۶ میلیون تومان ۸۶ میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت می‌کنند و پس از آن ۱۲ میلیون را طی چک برای سال آینده پرداخت می‌کنند چنین تسهیلاتی سبب استقبال خوب مشتریان خرید خودرو از این نوع شیوه ثبت نامی می‌شود.

ثبت نام با دوپینگ ۳ تا ۶ میلیون تومانی!

اما سوال مهم در این شیوه از کسب و کار این است که این افراد چگونه از کم وکیف ثبت نام‌ها اطلاع پیدا می‌کنند، مدیر این کسب و کار مجازی می‌گوید معمولاً از چند روز قبل از ثبت نام از کم و کیف بازار، نرخ و نوع محصولات مطلع می‌شویم و همه بخشنامه‌های مرتبط را از طریق صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی در اختیار داریم در دست مشتریان قرار می‌دهیم. البته برای اینکه افراد ثبت نام درست و به موقعی داشته باشند باید از چند روز قبل نوبت ثبت نام خود را رزرو کنند.

به گفته او مشتریان با حضور در دفتر شرکت مورد نظر برای ثبت نام در روز و ساعت بازگشایی فروش اینترنتی جهت ثبت نام اقدام کرده و با رسیدن به درگاه بانکی وجه خرید اعتباری این خودروها از طریق کارت بانکی و رمز دوم به حساب خودروسازان واریز می‌شود.

او در ادامه می‌گوید: پس از اتمام ثبت نام دستمزد دریافتی شرکت بابت ثبت نام خودروهای مختلف دریافت می‌شود که بستگی به مدل خودروها متفاوت است وهزینه هایی از ۳ تا ۶ میلیون تومان و حتی بیشتر در انتظار خریداران است.

دریافت هزینه پس از پیامک ثبت نام

فرد مورد نظر تضمین این نوع از ثبت نام را ارسال پیامکی می‌داند که پس از اتمام ثبت نام برای متقاضیان خرید خودرو ارسال می‌شود و مدعی آن است که هزینه دریافتی جهت ثبت نام افراد پس از ارسال این پیامک صورت می‌پذیرد.

او همچنین می‌گوید ما به دلیل در اختیار داشتن اینترنت پرسرعت و افراد مجربی که در ثبت نام بسیار حرفه‌ای هستند بیشتر موارد ثبت نامی را با موفقیت به اتمام می‌رسانیم.

علی رغم تمامی توضیحات فردی که خود را مدیر این کسب و کار معرفی کرده بود باز هم عملکرد این ثبت نام‌کنندگان و چنین شرکت‌هایی آن هم به صورت تضمینی بسیار مشکوک به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد که نهادهای مربوط به بازار خرید و فروش خودروها نسبت به روند ثبت نام افراد دقت بیشتری داشته باشند، چرا که چنین عملکردی از یک سو حق گسترده و احتمالی همه متقاضیان خرید خودرو را ضایع می‌کند و از سویی دیگر با اعلام شرایط فروش، میلیاردها تومان سود بادآورده به جیب ثبت نام‌کنندگان و واسطه گران این حوزه می‌رود که با ایجاد اختلاف نرخ در خودروها باعث بیشتر شدن هر روزه نرخ این محصولات شده‌اند همچنین عملکرد این واسطه گران باعث ایجاد تبعیض و نارضایتی گسترده مصرف‌کنندگان می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر