|
کدخبر: 75587

خوانساری: دولت بزرگ ریشه ایجاد فساد است

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن اینکه فعالان اقتصادی شفاف را نخستین قربانی مبارزه با فساد دانست اعلام کرد: بخش خصوصی آمادگی دارد تا گفتمان مبارزه با فساد را در جامعه گسترش دهد.

گسترش نیوز: مسعود خوانساری امروز در پنجمین همایش مبارزه با فساد تاکید کرد: فساد قربانی می‌گیرد و بخش خصوصی نخستین قربانی فساد است، به این معنا که هر چقدر که محیط کسب و کار کشور مساعد باشد، فضا برای مبارزه با فساد هم فراهم تر است. اما در فضایی که فساد وجود دارد، علف هرز هم بیشتر رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه مقابله با مفسد مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید علت‌ها را شناسایی کرد، افزود: به خاطر نابرابری‌ها و فساد و عدم شفافیت در اقتصاد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با مشکل همراه است؛ از این رو هر چقدر بتوانیم به ریشه‌های فساد بپردازیم موثرتر به کار مبارزه با فساد ادامه خواهیم داد.

خوانساری دولت بزرگ را یکی از ریشه‌های ایجاد فساد دانست و تصریح کرد: امروز متاسفانه رقم‌هایی که برای فساد مطرح می‌شود که کمتر در باور افراد می‌گنجد؛ سال گذشته در شرایط ارزی خاص کشور و همچنین به دلیل تعدد بخشنامه‌های متضاد و متناقض، اخلال در نظام اقتصادی ایجاد شد و هر کسی برداشت خاص خود را از این بخشنامه‌ها داشت.

رئیس اتاق تهران افزود: تصمیمات خلق‌الساعه منجر به فساد خواهد شد حتی دولت امریکا هم اگر قرار است تحریم اعمال کند سه تا شش ماه زمان به اقتصاد ایران می‌دهد، اما امروز یکشبه در اقتصاد ایران ورود یا صادرات کالایی متوقف و ممنوع می‌شود و همین امر، درآمدهای بادآورده‌ای را نصیب عده‌ای خواهد کرد. همه اینها مسائلی است که اگر به صورت زیربنایی حل نشود، برخورد با فساد را درست صورت نخواهیم داد.

خوانساری در پایان اعلام کرد: بخش خصوصی آمادگی دارد تا گفتمان مبارزه با فساد را در جامعه گسترش دهد و با تجربه‌ای که در کشورهای دنیا صورت گرفته که دولت کوچک ولی بخش خصوصی قوی تشکیل شده است، کار را پیش بریم. ما نیاز به راه‌اندازی یک کمپین نه به فساد در جامعه هستیم.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر