|
کدخبر: 49428

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۶فروردین)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی دوشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

بورس رکورد تاریخی‌اش را شکست

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و ششمین روز از فروردین‌ماه با رشد بیش از ۵ هزار و ۷۲۱ واحدی به پله ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحدی رسید.

اجرایی شدن بیش از ۵۰۰ طرح برای اشتغال جوانان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از بهره‌برداری ۵۲۰ طرح در حوزه جوانان با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ایجاد ۱۳۲۰ فرصت شغلی منجر شده است.

ثبات قیمت‌ها در هفته جاری

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: بر اساس نرخ نامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران از ۲۶ فروردین تا یکم اردیبهشت‌ماه ۹۸ نرخ اقلام میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

امشب نخستین یارانه ۹۸ واریز می‌شود

نخستین مرحله یارانه نقدی در سال ۹۸ ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود. در مجموع امشب نود و هشتمین مرحله از یارانه نقدی به مشمولان دریافت آن پرداخت می‌شود.

کاهش نرخ ۶ محصول ایران‌خودرو

قیمت تعدادی از محصولات ایران‌خودرو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان در بازار کاهش یافت.

الزامی شدن درج نرخ روی مواد غذایی

دیوان عدالت اداری، بخشنامه‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت که تولیدکنندگان برخی محصولات را از درج نرخ معاف کرده بود، غیر قانونی دانست و ابطال کرد.

پیش‌بینی افزایش ۷.۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برای امسال برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش ۲۷ روزه دوره تعمیرات اساسی صورت گرفته که منجر به افزایش تولید ۷.۴ میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی خواهد شد.

کاهش ۱۰هزارتومانی هر کیلو دام زنده

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: امسال تاکنون با وفور عرضه دام زنده داخلی و وارداتی، نرخ دام زنده به‌طور متوسط هر کیلوگرم به ۳۳ هزار تومان رسیده که ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش نشان می‌دهد.

رشد ۶۲ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه

تراز سطح آب دریاچه ارومیه به رقم ۱ هزار و ۲۷۱ متر و ۳۶ سانتی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۶۲ سانتیمتری روبرو بوده است.

صدور مجوز برای جذب سرمایه خارجی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه، سال ۹۸ را با روند مناسبی آغاز کرده است، گفت: مجوز جذب ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی صادر شد.

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان، ایسنا، میزان، ایرنا، مهر، فارس اقتصادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها