|
کدخبر: 81842

تعهد ۴۰ میلیاردی برای بازسازی مدارس سیستان و بلوچستان

‌وزیر آموزش و پرورش از تعهد ۴۰ میلیاردی خیرین برای بازسازی مدارس سیستان و بلوچستان خبر داد.

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم پاسداشت چهل سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران، گفت: «انجمن‌های اسلامی نهاد بسیار مبارکی در انقلاب و آموزش و پرورش هستند. اعتقاد من این است که هیچ‌یک از رویدادهای مهم و اساسی انقلاب ما از ابتدا تاکنون نیست که ما رد انجمن‌های اسلامی را در آنها مشاهده نکنیم. انجمن‌های اسلامی تاثیر مهمی در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و جریان‌های نفاق در کشور داشته‌اند. انجمن‌های اسلامی جزو نهادهایی است که به انقلاب اسلامی مصونیت داده است و امیدوارم که همچنان با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد.»

او به سفر خود به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: «روز گذشته از مدارس سیل‌زده سیستان و بلوچستان بازدید کردم. در این سیل ۵۶ مدرسه که جزو لیست مدارس تخریبی هم بودند آسیب دیده‌اند و نیازمند بازسازی هستند. ۲۸۶ مدرسه هم نیاز به تعمیرات دارند و تجهیزات بخشی از این مدارس آسیب دیده است.»

حاجی میرزایی افزود: «روز گذشته ۲۰ کامیون تجهیزات شامل میز و نیمکت و دیگر تجهیزات آموزشی تامین شد. خیرین ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس تعهد کردند، تعهد شد ۲۰ مدرسه ساخته شود. کلاس‌ها به‌سرعت دایر شده به شیوه‌های مختلف از طریق ارسال کانکس و چادر و... که وقفه‌ای در کلاس‌ها اتفاق می‌افتد. جریان آموزشی برقرار است و امیدوارم برای بازسازی مدارس مهم به‌سرعت اقدام شود که این کار شروع شده است. میزان خسارت خیلی بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد را خیرین تعهد کردند.»

منبع: پانا

ارسال نظر